Home » D:News » Care este cea mai batrana vietuitoare din lume?

Care este cea mai batrana vietuitoare din lume?

Publicat: 04.12.2008
O fotografie de epoca, realizata in anul 1900, il infatiseaza pe Jonathan, un mascul de broasca testoasa de Seychelles, care era considerat batran inca din momentul cand a fost realizata fotografia. In prezent, Jonathan continua sa traiasca linistit in insula Sfanta Elena.

Fotografia a fost efectuata pe teritoriul Plantation House, rezidenta guvernatorului insulei Sfanta Elena din acea perioada. In cadrul resedintei sale din Jamestown, guvernatorul a introdus in anul 1882 trei exemplare de testoase gigant capturate in insulele Seychelles din Oceanul Indian. Reptilele aveau inca de pe atunci varsta aproximativa de 50 ani, ceea ce acrediteaza ideea ca in momentul fotografierii din 1900, testoasele aveau in jur de 70 ani.

Jonathan este singurul exemplar din cele trei care traieste si in prezent, cercetatorii aproximand varsta sa la 175-177 ani.
Masculul matusalemic de testoasa este tratat ca o celebritate locala, deoarece a fost martorul incoronarii a 8 monarhi britanici, de la George IV la Elisabeta II, precum si al unei succesiuni de 50 de prim-ministri britanici.
Unul dintre secretele longevitatii neobisnuite ale testoaselor este dat de carapacea lor solida care le protejeaza de atacul pradatorilor. Un alt secret este detinut de izolarea oferita de insulele Seychelles, situatie care le-a permis acestor reptile sa evolueze spre gigantism natural, amplificat si de lipsa animalelor de prada.
Cele trei testoase aduse in Jemastown faceau parte din specia Dipsochelys hololissa, specie dusa aproape de extinctie inca din secolul al XIX-lea din cauza vanatorii excesive.

Sursa : The Independent