Home » D:News » “Cea mai mare” Luna din an va lumina cerul noptii astazi

“Cea mai mare” Luna din an va lumina cerul noptii astazi

Autor: Adrian Nicolae 12.12.2008
“Cea mai mare” Luna din an va lumina cerul noptii astazi
Luna plina din noaptea de vineri, 12 decembrie, va fi cea mai mare din tot anul 2008, pentru ca satelitul natural al Pamantului se apropie la cea mai mica distanta fata de planeta noastra

Pamantul, Luna si Soarele sunt legate intre ele de gravitatie, care ne mentine miscarea de rotatie in jurul Soarelui si pe cea a Lunii in jurul nostru, prin diferite faze. Luna face un ocol complet al Pamantului o data la fiecare 29.5 zile, dar orbita sa nu este o sfera perfecta. Distanta medie a Lunii fata de Pamant este de aproximativ 384.400 kilometri, dar vineri noapte se va afla la distanta de 356.567 kilometri de planeta noastra. Acest lucru ii va mari cu 14% imaginea pe cerul noptii si o va face cu 30% mai stralucitoare decat in alte nopti de luna plina ale anului, potrivit NASA. De asemenea, mareele vor fi mai inalte in aceasta noapte, deoarece oceanele planetare sunt atrase de gravitatia lunii. In timp ce punctul cel mai indepartat al lunii fata de Pamant se numeste apogeu, punctul cel mai apropiat, pe care astrul il va atinge in aceasta noapte, poarta denumirea de perigeu.

Sursa: MSNBC