Prima pagină D:News

Motorul molecular al unui virus “ruleaza” precum cel al unei masini

Redactia Descopera.ro | 01.08.2009 | ● Vizualizări: 162
Motorul molecular al unui virus “ruleaza” precum cel al unei masini      virus, masina, mecanism, organism, infectie, biologie + zoom

Mecanismul prin intermediul caruia virusurile reusesc sa se multiplice si sa infecteze organismul-gazda a devenit mai clar gratie cercetarilor facute de un grup de biologi de la Purdue University si Catholic University din Statele Unite, care l-au ilustrat in ultimul numar al revistei Cell, anunta Panorama.

Dupa cum a explicat Siyang Sun, unul dintre autorii articolului, a fost analizata structura atomica a unui puternic motor molecular care, miscandu-se in secventa, in mod asemanator pistoanelor de la motorul unei masini, atrage in mod progresiv materialul genetic in capsida unui virus, facandu-l capabil sa actioneze. Prin intermediul cristalografiei cu raze x si a microscopiei crioelectronice, mecanismul in chestiune a fost observat la virusul T4, care infecteaza bacteriile, dar este foarte probabil sa fie identificat si la alte virusuri care ataca omul. Siyang Sun a descoperit ca motorul molecular este format din doua structuri asemanatoare unor discuri, fiecare continand cinci segmente ale unei proteine (gp17), compusa la randul ei tot din doua segmente: unul in discul superior si altul in cel inferior; acesta din urma se lipeste de AND-ul virusului, pentru a impinge ulterior materialul genetic in capsida, gratie actiunii discului superior, procesul fiind alimentat de forte electrostatice generate intre obiectele cu incarcaturi opuse.

Sursa : Panorama