Home » D:News » Gaurile negre s-au format inaintea galaxiilor

Gaurile negre s-au format inaintea galaxiilor

Publicat: 08.01.2009
Astronomii au descoperit ca exista o probabilitate ridicata ca gaurile negre, acele masive si invizibile fenomene ale universului care atrag inauntrul lor toate obiectele aflate in jur, sa se fi format inaintea galaxiilor care le adapoastesc, anunta editia online a agentiei Reuters.

Aceasta descoperire ar putea schimba intreaga perceptie asupra modului in care s-au format galaxiile si asupra rolului pe care il joaca gaurile negre in Univers. Se crede ca majoritatea galaxiilor gazduiesc in centrul lor o gaura neagra, iar prezenta celei care se afla in mijlocul Caii Lactee a fost confirmata in cursul lunii trecute. Cercetatorii de la Institutul de Tehnologie din California au descoperit ca exista o legatura directa intre marimea unei gauri negre si galaxia in care se afla, insa intrebarea care se impunea era daca acestea cresc impreuna sau se formeaza separat, mentinandu-si constant proportia intre mase.
Observatiile ulterioare asupra unor galaxii tinere, aflata la mare distanta, arata ca la inceputuri gaurile negre sunt mai mari, de unde concluzia ca acestea se formeaza primele. Nu este inca foarte clar pentru astronomi modul in care nasterea gaurilor negre afecteaza formarea galaxiei, insa acestia si-au declarat speranta ca observatiile viitoare vor ajuta la descifrarea acestui aspect.