Home » D:News » Iepurii devasteaza o insula sub-Antarctica

Iepurii devasteaza o insula sub-Antarctica

Marc Ulieriu 01.13.2009
Iepurii devasteaza o insula sub-Antarctica
Eradicarea tuturor pisicilor, in anul 2000, a produs o adevarata catastrofa ecologica pe insula sub-Antarctica Macquarie.

De cand pisicile au fost indepartate de pe aceasta insula, numarul iepurilor a explodat, iar rozatoarele cu urechi lungi au devastat ecosistemul locului, devorand in cantitati uriase plantele din Macquarie, taram aflat in Patrimoniul Mondial al siturilor protejate de UNESCO. Pana spre sfarsitul secolului XX, pisicile tineau in frau numarul iepurilor, dar la randul lor amenintau cu disparitia speciile unice de pasari marine de pe insula, arata un studiu realizat de Journal of Applied Ecology. Guvernul australian, sub administratia caruia se afla insula, a hotarat ca masura imediata eradicarea tuturor iepurilor, sobolanilor si soarecilor – operatiune care va costa 24 milioane de dolari australieni (aproximativ 17 milioane de dolari americani). In cei 9 ani de cand nu au mai fost amenintati de niciun pradator, iepurii au ajuns la un numar impresionant de 100.000, iar stricaciunile pe care acestia le-au produs asupra florei din Macquarie se pot vedea din spatiu. “Zeci de ani de munca depusa pentru conservarea acestui ecosistem au fost compromisi” declara Dana Bergstrom de la Australian Antarctic Division.