Home » D:News » Exista si alte sisteme solare asemanatoare cu al nostru?

Exista si alte sisteme solare asemanatoare cu al nostru?

Publicat: 13.01.2009
In aceasta luna, o echipa de astronomi a descoperit un sistem solar aflat la o distanta de 5000 de ani-lumina, care include planete asemanatoare altor doua planete din sistemul nostru solar: Jupiter si Saturn. Descoperirea incurajeaza teoria conform careia Calea Lactee contine si alte sisteme solare similare cu al nostru.

“Una dintre intrebarile frecvente ale astronomilor este daca sistemele solare similare cu cel in care ne aflam sunt o aparitie comuna in galaxie. Se pare ca raspunsul este “da” , declara Michael Briley, director al National Science Foundation, Departamentul de Stiinte Astronomice. Una dintre planetele observate in interiorul noului sistem solar are 70% din masa lui Jupiter, iar cealalta are 90% din masa lui Saturn. Desi steaua in jurul careia orbiteaza nu este la fel de puternica ca Soarele, temperaturile de pe cele doua planete par sa fie similare cu cele de pe Jupiter si Saturn, deoarece distantele sunt mai mici.

“Putem numi aceasta descoperire noroc, dar ar putea, de asemenea, sa insemne ca incidenta sistemelor solare de acest gen in galaxie este mai mare decat ne asteptam”, mentioneaza profesorul de astronomie Scott Gaudi, conducatorul acestui studiu.

Sursa: Daily Galaxy