Home » D:News » Suntem pe cale sa devenim X-Men

Suntem pe cale sa devenim X-Men

Nicu Parlog 01.16.2009
Suntem pe cale sa devenim X-Men
Aproape in fiecare zi suntem asaltati de noutati privitoare la descoperirile din domeniul geneticii. Oamenii de stiinta au devenit capabili sa indice multe gene specifice, responsabile cu silueta, cu longevitatea, cu autovindecarea, cu atitudinea sau memoria. Multi cred ca toate aceste gene pot fi manipulate, efectul fiind obtinerea unor super-mutanti.

Cand este vorba despre manipulare genetica, optiunile sunt aproape nelimitate. Teoretic, daca o gena exista in ADN-ul vreunei specii, ea poate fi extrasa si implementata genomului uman. Acest lucru ar putea insemna dobandirea de catre oameni a unora dintre cele mai remarcabile abilitati din lumea animala:  vederea pe timp de noapte, agilitate impresionanta sau posibilitatea de a respira sub apa. Precedentul unor astfel de schimbari radicale deja exista. Soarecilor de laborator, spre exemplu, li s-a implementat cu succes abilitatea oamenilor de a vedea in culori. Daca animalele pot fi manipulate astfel incat sa dobandeasca trasaturi umane, atunci cu siguranta si oamenii pot suferi mutatii care sa le ofere trasaturi dezirabile din randul animalelor.

Privind mult in viitor, exista chiar posibilitatea de modificare atat de drastica a genomului uman, incat o noua specie de super-oameni sa apara. Teama care stapaneste domeniul ingineriei genetice este aceea ca, de vreme ce genele sunt transmisibile la urmasi, acestia, impreuna cu toate generatiile succesoare, ar poseda si ar transmite mai departe trasaturile modificate. Este unul din principalele motive pentru care asemenea practici sunt momentan respinse; ele ar putea conduce la alterarea ireversibila a intregii specii umane.

Cu toate acesta, oamenii de stiinta se intreaba daca ar fi chiar un lucru rau sa imbunatateasca rasa omeneasca. Cum ar fi daca o procedura relativ simpla ar putea face ca un individ si urmasii sai sa fie mai iubitori, mai inteligenti si mai cerebrali? Momentan, cercetatorii folosesc terapia prin gene in incercarea de a starpi bolile, dar tot ei se intreaba daca nu cumva omenirea ar putea avea mai multe de castigat eliminandu-se razboaiele prin manipularea oamenilor in sensul de a-i face mai putin insetati de sange, mai putin ostili si mai flexibili in gandire.

Sursa: DailyGalaxy