Home » D:News » A fost descoperit genomul animalului primordial

A fost descoperit genomul animalului primordial

Publicat: 28.01.2009
Cele mai apropiate rude in viata ale stramosilor animalelor sunt placozoarele. De fapt, am putea foarte bine sa-l numim Placozoarul, caci din acest grup a fost descrisa deocamdata o singura specie: Trichoplax adhaerens, al carei genom tocmai a fost descifrat de catre oamenii de stiinta germani.

Cercetarile genetice au aratat ca, dintre vietuitoarele cumoscute, Trichoplax adhaerens este cea care se apropie cel mai mult de acele forme de viata stravechi care ar fi fost stramosii animalelor de pe Terra. Pana acum, cele mai simple animale de pe Pamant, cele mai asemanatoare cu stramosii regnului, fusesera considerati spongierii, dar secventierea genomului placozoarului a arata ca acesta merita sa stea la baza arborelui filogenetic al animalelor. Trichoplax adhaerens e un organism cu structura simpla (multicelular, totusi), amintind ca forma de o amoeba. A fost descoperit in urma cu cca. 100 de ani in apa unui acvariu, iar ulterior a fost gasit si in natura.

Cercetarile genetice care au dus la asezarea lui la baza arborelui evolutiei animalelor au mai aratat si ca acesta evolutie nu a fost liniara, asa cum se credea; dimpotriva, diverse grupe de animale “inferioare” precum spongierii, meduzele, coralii nu au aparut inaintea altor grupuri de animale “superioare” lor si nu au fost neaparat stramosi ai acestora, ci au evoluat simultan si paralel cu acestea, inclusiv cu unele vertebrate.