Home » D:News » Noul Pamant, descoperit la 475 ani lumina de Terra

Noul Pamant, descoperit la 475 ani lumina de Terra

Nicu Parlog 02.04.2009
Noul Pamant, descoperit la 475 ani lumina de Terra
Astronomii europeni au descoperit un Super Pamant, de 11 ori mai masiv decat Terra, la numai 475 de ani lumina fata de propria noastra planeta. Anuntul a fost facut in urma cu o zi in cadrul unui simpozion care a avut loc la Paris, simpozion la care urmau sa fie prezentate descoperirile realizate cu ajutorul satelitului COROT.

Noua planeta, botezata COROT-Exo-7b, poate fi considerata cea mai mica planeta asemenea Pamantului din afara sistemului nostru solar, asta depinzand de ceea ce se intelege prin „mica” si „asemenea Pamantului”. Cercetatorii sustin ca exoplaneta se afla la 475 de ani lumina de Terra si ca, deocamdata, nu este chiar cel mai placut loc pentru o vizita. Desi, la prima vedere, apa exista pe Exo-7b, aceasta se afla intr-o stare aflata la limita dintre gaz si lichid, asta datorita masei uriase de lava care acopera corpul ceresc. Cu toate acestea, un raspuns clar asupra prezentei si a formei in care poate fi gasit acest lichid vital va fi acordat, conform oamenilor de stiinta, dupa cateva saptamani sau chiar luni de observatii.

„Este posibil ca Exo-7b sa fi fost planeta inghetata care a migrat prin propriul sau sistem solar, transformandu-se sub efectul caldurii intr-o uriasa planeta a apelor. Cel mai probabil, ea s-a format in interiorul unui gigant gazos, la fel cum este cazul Terrei, a lui Venus, Mercur si a planetei Marte. Este aproape sigur, insa, ca Exo-7b se afla in aceeasi situatie in care se afla Pamantul imediat dupa formarea sa”, sustine Daniel Rouan, unul dintre cercetatorii implicati in proiectul COROT.

Sursa: Cosmiclog