Prima pagină D:News

Galaxia noastra inca vibreaza dupa o ciocnire petrecuta acum 2 miliarde de ani

Redactia Descopera.ro | 02.19.2009 | ● Vizualizări: 276
Galaxia noastra inca vibreaza dupa o ciocnire petrecuta acum 2 miliarde de ani      Calea Lactee, coliziune, rezonanta, vibratie, stele, Gaia, satelit + zoom

Intocmai cum o piatra aruncata in apa produce unde concentrice care dureaza inca mult timp dupa impact, coliziunea petrecuta acum 1,9 milarde de ani intre o mica galaxie si Calea Lacteee o face pe acesta din urma sa vibreze si azi.

Coliziunea a produs un fenomen de rezonanta si a determinat gruparea unor stele din galaxia Calea Lactee in formatiuni  care sunt vizibile si azi. Noul model al evolutiei Caii Lactee a fost elaborat de un grup de cercetatori australieni. Mult mai multe informatii privind fenomenul vor fi disponibile dupa lansarea satelitului european Gaia, programat sa-si inceapa activitatea in anul 2015. Gaia va masura parametrii unor stele extrem de indepartate – unele situate la peste 30.000 de ani-lumina – iar acest volum urias de date va permite elaborarea unui model mult mai detaliat al formarii si evolutiei galaxiei noastre.

Sursa: ABC