Home » D:News » Science-fiction, sau amenintare planetara?

Science-fiction, sau amenintare planetara?

Marc Ulieriu 02.26.2009
Echipe de cercetatori si ecologisti ai diverselor institutii stiintifice din intreaga lume au identificat 25 de noi posibile amenintari la adresa mediului, intre care se numara nanomaterialele, virusurile artificiale si robotii biomimetici.

Impreuna cu riscuri planetare precum acidificarea oceanelor, incalzirea globala si ridicarea nivelului marilor, pe lista amenintarilor la care ar putea fi supusa pe viitor umanitatea, s-a adaugat o serie de posibilitati sumbre, dar cu nuanta stiintifico-fantastica.

Manipularile climatice, necesitatea crescanda de biomasa pentru realizarea biocombustibililor si experimentele de controlare a speciilor invadatoare folosind virusuri manipulate genetic, sunt doar cateva exemple de viitoare activitati umane in care cercetatorii vad reale amenintari. Mai mult chiar, ei vad in robotii biomimetici o potentiala specie invadatoare, ce ar putea lansa un atac apocaliptic asupra omenirii.

William Sutherland, zoolog al Universitatii Cambridge, a condus o serie de ateliere in cadrul carora toate aceste posibilitati au fost analizate. Unele dintre amenintarile identificate s-au dovedit mai degraba speculative, precum robotii care imita comportamentul animal si microbii obtinuti din molecule sintetice, dar altele au fost calculate cu seriozitate, fiind catalogate drep reale amenintarii la adresa mediului si chiar a planetei.

Sursa: DailyGalaxy