Home » D:News » Suvoaie de apa au strabatut planeta Marte de curand

Suvoaie de apa au strabatut planeta Marte de curand

03.03.2009
Noi imagini ale planetei Marte sugereaza faptul ca apa a strabatut suprafata acesteia in urma cu mai putin de un milion de ani, o data cu mult mai recenta decat isi imaginasera initial oamenii de stiinta.

Descoperirea trezeste noi sperante in ceea ce priveste identificarea urmelor de viata pe Planeta Rosie, cu atat mai mult cu cat data anterioara la care se crezuse ca apa a existat in stare lichida pe Marte era de peste 1 miliard de ani. Cercetatorii NASA au reusit sa identifice o serie de falii create de topirea unui ghetar si de scurgerea suvoaielor de apa, falii a caror varsta nu depaseste 1,25 milioane de ani.

„Suntem convinsi ca apa a existat pe Marte mult mai recent decat se crezuse anterior. Noile imagini sunt un pas important pentru a o dovedi”, sustine profesorul James Head, unul dintre oamenii de stiinta implicati in proiect.

Sursa: NASA