Home » D:News » Neanderthalienii erau canibali?

Neanderthalienii erau canibali?

Publicat: 06.04.2009
Una dintre cele mai vechi si aprige dispute din randul antropologilor a fost cea legata de obiceiurile culinare ale oamenilor de Neanderthal. Daca multa vreme s-a sustinut ca acestia obisnuiau sa isi consume semenii, cercetarile recente tind sa nege o astfel de ipoteza.

Cel care sustine ca neanderthalienii nu au fost canibali este paleoantropologul si arheologul german Jorg Orschiedt de la Universitatea din Hamburg. Acesta afirma ca, studiind ramasitele preistorice ale oamenilor de neanderthal descoperite in situl de la Krapina, Croatia, poate demonta aceasta ipoteza total gresita a oamenilor de stiinta.

Resturile, extrem de fragmentate, descoperite in Croatia au fost tocmai cele care au alimentat teoria canibalismului la neanderthalieni. Orschiedt este convins insa ca taieturile care se observa pe oasele preistorice au fost facute la mult timp dupa moartea indivizilor in cauza si, cel mai important, nu sunt realizate de semeni ai acestora. Cel mai probabil, sustine cercetatorul german, semnele de pe oase au fost lasate de carnivorele trecutului sau chiar de prabusirea pietrelor din caverne peste oasele fosilizate ale neanderthalienilor.

Teoria nu neaga total posibilitatea ca cealalta specie de oameni din Europa preistorica sa fi practicat canibalismul, urme ale acestei practici gasindu-se in mai multe situri arheologice de pe Batranul Continent. Cu toate acestea, Orschiedt este convins ca o reexaminare a ramasitelor neanderthaliene ar putea sa aiba acelasi rezultate precum cele la Krapina.

Sursa:AmericanScientist