Home » D:News » Purtati indispensabili cosmici! Nu vor prinde miros niciodata

Purtati indispensabili cosmici! Nu vor prinde miros niciodata

Publicat: 16.04.2009
Cercetatorii niponi au anuntat in premiera mondiala ca au inventat chilotii care nu vor mirosi urat oricat de mult vor fi purtati de posesorul/posesoarea noii lenjerii de corp revolutionare. Conceptul care a stat la crearea acestei stranii realizari are legatura cu lenjeria de corp purtata de cosmonautii care traiesc pe Statia Spatiala Internationala pentru perioade indelungate.

Datorita faptului ca astronautii nu au cum sa-si spele lenjeria de corp, cercetatorii niponi au fost nevoiti sa creeze un gen de material care sa nu retina transpiratia si mirosul din zona inghinala. Noul material revolutionar din care va fi confectionata lenjeria de corp a cosmonautilor a fost creat de expertii in studiul textilelor din cadrul Women’s University din Tokyo si se numeste J-Ware.

Koichi Wataka este primul astronaut japonez care va testa in spatiul cosmic eficienta noului gen de lenjerie. “Koichi poate purta o singura pereche din acesti chiloti mai mult de o saptamana fara sa fie nevoit sa-i schimbe. Astronautul nici macar nu va trebui sa-si usuce lenjeria atunci cand se va uda deoarece acesta se va usca de la sine pe corpul sau”, declara Koji Yanagawa, purtatorul de cuvant al Agentiei Spatiale Japoneze. Materialul din care vor fi creati chilotii, sosetele, sutienele si maiourile pentru cosmonauti a fost creat de cercetatorul Yoshiko Taya si are proprietati deosebite. Astfel, are apacitatea de a omora bacteriile, absoarbe transpiratia, izoleaza pielea de umezeala si frig si se usuca aproape instantaneu, este ingnifug si anti-static; in plus nu retine mirosurile grele din zona inghinala.

Sursa : WeirdAsiaNews, ChinaDaily