Home » D:News » Colonizarea spatiului – singura sansa de salvare a omenirii

Colonizarea spatiului – singura sansa de salvare a omenirii

Publicat: 17.04.2009
Oamenii au fost intotdeauna fascinati de ideea calatoriilor in spatiu. Unii chiar cred ca viitoarele colonii umane pe planete indepartate ar putea fi cheia supravietuirii speciei noastre. Lor li se alatura si oamenii de stiinta care sustin, nici mai mult nici mai putin, ca singura sansa de salvare a omenirii o reprezinta descoperirea unor planete care sa poata sustina viata.

„Specia umana nu are nicio sansa de supravietuire exceptand colonizarea spatiului. Viata, asa cum o stim astazi, se afla intr-un permanent in pericol de a disparea, fie din cauza unei incalziri globale majore, a unui conflict nuclear, a unui virus modificat genetic sau din cauza multor alte pericole. Nu cred ca omenirea va rezista urmatorilor 1000 de ani decat daca se va muta pe o o alta planeta”, este afirmatia socanta a celui mai reputat om de stiinta din lume, celebru fizician de la universitatea Cambridge, Sthepen Hawking.

Singura problema, in acceptiunea oamenilor de stiinta, este ca solutia lui Hawking prevede salvarea catorva specimene umane, restul reprezentantilor speciei noastre urmand a disparea fara nicio sansa de supravietuire. Acestei probleme i se adauga si timpul enorm necesar parcurgerii distantei dintre eventualele planete care pot sustine viata precum si lipsa tehnologiei necesare parcurgerii unor asemenea distante.

In acceptiunea lui Steven Dick, reputat istoric NASA, specia umana se va transforma intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat intr-o specie semi-robotizata. „Din punct de vedere biologic, suntem intr-o simpla faza de tranzitie. Viitorul umanitatii ne va aduce un om-robot capabil de auto-replicare si suficient de avansat pentru a explora cele mai indepartate colturi ale Universului”, afirma cercetatorul NASA.

De aceeasi parere este si scriitorul de literatura SF, Charlie Stross, cel care afirma ca oamenii, asa cum ii stim in prezent, nu sunt capabili sa colonizeze planete indepartate. Mai mult, afirma scriitorul american, ei nu vor fi in stare nici sa atinga marginile sistemului noastru solar. „Ideea oamenilor care calatoresc dintr-un sistem solar in altul in cautarea unor planete cu o atmosfera formata din oxigen, care sa aiba apa din belsug si eventual sa fie lipsite de germeni extraterestri este o pura utopie. Vitorul apartine robotilor sau, in cel mai fericit caz, cyborgilor, organisme mixte umano-robotizate capabile de calatorii interstelare indelungate si ferite de pericolul infestarii cu agenti patogeni de origini necunoscute”.

Sursa: DailyGalaxy