Home » D:News » Magic si-a deschis si al doilea “ochi”

Magic si-a deschis si al doilea “ochi”

Publicat: 27.04.2009
In insula La Palma din arhipelagul Insulelor Canare, pe 25 aprilie a facut “ochi” Magic II, un telescop international specializat in observarea razelor gamma, ce se va alatura “geamanului” sau, Magic I, aflat in functiune inca din 2003.

In jargonul astronomic, evenimentul a constituit un soi de “ritual al primei lumini”, la care este supusa aceasta colosala antena parabolica cu diametrul de 17 metri, cea mai mare de acest fel existenta in lume, cu o suprafata de 240 mp. Magic (acronimul lui Major Atmospheric Gamma-ray Imaging Cherenkov) are menirea de a detecta razele gamma cu energie inalta, strangand lumina pe care aceasta radiatie o genereaza penetrand in atmosfera. (Lumina este la randul ei produsa de siruri de particule ce calatoresc la o viteza superioara celei a luminii in aer, asa-numitul “efect Cherenkov”). Dintre cele patru telescoape gamma existente in intreaga lume, Magic  “bate” cel mai departe si dincolo de faptul ca tine sub control cerul pe cont propriu, comunica si cu o retea de sateliti stiintifici.Cand unul dintre detectoarele amplasate pe satelit repereaza o raza gamma, comunica imediat pe pamant coordonatele, Magic fiind capabil sa se pozitioneze in directia de provenienta a radiatiei in mai putin de 30 de secunde.

Sursa: La Stampa