Home » D:News » Centipedele, cele mai violente insecte din lume

Centipedele, cele mai violente insecte din lume

Publicat: 18.05.2009
Centipedele, nevertebrate din familia Scolopendra, reprezinta una dintre cele mai respingatoare si agresive specii de insecte din lume. Aspectul lor contondent, miscarile spasmodice, clestii veninosi permanent arcuiti si numarul mare de picioare materializeaza foarte fidel ideea de “creatura horror”.

Centipedele pot aparea in orice mediu, dearece sunt adaptabile aproape oricarui tip de clima de pe Pamant, de la cea a padurilor tropicale pana la clima desertica. Scolopendra gigantea este cea mai mare specie de nevertebrate de pe Terra, putand atinge lungimi cuprinse intre 25 si peste 30 centimetri.

Reprezentantii acestei familii sunt insecte carnivore, ce se hranesc cu soparle, broaste, pasari, soareci, licieci si uneori chiar cu tarantule. Veninul lor este toxic si pentru oameni, iar muscaturile sunt foarte dureroase, cauzand umflaturi, friguri, febra si ameteala, dar rareori decesul.

Iata cateva imagini care atesta preferintele carnivore ale unei centipede uriase, ce consuma in numai cateva minute un soarece:

Sursa: Wikipedia