Home » D:News » Prima baterie din lume pe baza de aer

Prima baterie din lume pe baza de aer

Publicat: 20.05.2009
Oamenii de stiinta au elaborat prima baterie pe baza de aer, care are o capacitate de inmagazinare de 10 ori mai mare decat a bateriilor conventionale.

Cercetatorii sunt de parere ca revolutionara baterie STAIR (St. Andrews Air) ar putea deschide drumul unei noi generatii de masini electrice, laptopuri si telefoane mobile. Celulele sunt incarcate in mod traditional, insa pe masura ce puterea este folosita, o sectiune mica deschisa a bateriei trage oxigen din exterior. Oxigenul intra in reactie cu un compus de carbon aflat in interiorul bateriei, creand mai multa energie si refacand permanent rezervele bateriei.

Prin inlocuirea componentei chimice principale cu acest tip de carbon si oxigen, greutatea noii baterii a devenit mult mai mica decat cea a unei baterii traditionale.
“Marimea este cruciala pentru cei care incearca sa dezvolte masini electrice, deoarece in aceste cazuri greutatea totala trebuie sa fie cat mai mica”, declara profesorul Peter Bruce din cadrul Departamentului de Chimie al Universitatii St. Andrews.