Home » D:News » Baile de soare stimuleaza inteligenta si previn instalarea dementei senile

Baile de soare stimuleaza inteligenta si previn instalarea dementei senile

Publicat: 22.05.2009
Desi excesul de soare are pericolele sale, oamenii de stiinta spun ca o crestere a nivelului de vitamina D, determinat de sederea la soare, are efecte favorabile asupra sanatatii psihice la varste mai inaintate.

Vitamina D poate fi obtinuta si din hrana – in special peste gras –, dar este sintetizata si de organismul uman in urma expunerii la radiatia solara. Oricum, vitamina D s-a dovedit importanta pentru mentinerea capacitatilor cognitive la varsta mijlocie si spre batranete, efectul fiind studiat si evidentiat, deocamdata, la barbati.

Studiul a fost efectuat de cercetatorii britanici de la Universitatea din Manchester, pe un esantion de 3.133 barbati cu varste cuprinse intre 40 si 79 de ani. Testele de memorie, evaluarea dispozitiei si nivelul activitatii psihice, toate corelate cu starea de sanatate mentala, au arata ca barbatii cu un nivel mai crescut al vitaminei D au avut in mod constant performante mai bune in cadrul experimentelor. Desi mecanismul prin care vitamina D intervine in evolutia creierului de-a lungul vietii nu este cunoscut inca, se presupune ca ea exercita un rol protector asupra neuronilor.

Oamenii de stiinta considera benefica pentru populatia varstnica o “cura” de vitamina D, pe cat posibil din surse naturale – soare si o alimentatie corespunzatoare –, cu conditia de a nu exagera cu baile de soare, intrucat o cantitate prea de radiatii ultraviolete absorbite de epiderma mareste riscul aparitiei cancerului de piele.

Sursa: Telegraph Science