Home » D:News » Prima masina de curse ecologica distruge ozonul nociv

Prima masina de curse ecologica distruge ozonul nociv

07.06.2009
Prima masina de Formula3 din lume cu catalizatorul PremAir® de la BASF, care distruge ozonul nociv de la nivelul solului, a încheiat cu succes programul de teste.

Divizia Catalizatori a BASF sustine proiectul primei masini de curse proiectata si construita integral din materiale biodegradabile. Denumita WorldFirst Formula 3, masina de curse este proiectul celor de la Warwick Innovative Manufacturing Research Centre (WIMRC), de la Universitatea Warwick, din Marea Britanie, si a fost testata cu succes. BASF a oferit suport tehnic cercetatorilor de la WIMRC in construirea bolidului de curse ecologic, prin tehnologia catalizatorului PremAir, care aplicata la radiatorul masinii distruge ozonul de la nivelul solului, numit si ozon urban, principalul agent de poluare care intra in componenta smogului. Catalizatorul PremAir® de la BASF este primul produs comercial de acest fel care distruge ozonul urban. Spre deosebire de ozonul din partea superioara a atmosferei, care ne protejeaza de razele ultraviolete, la nivelul solului acest gaz este un compus principal al smogului si unul dintre factorii care afecteaza serios calitatea aerului.

Aplicat pe suprafetele termoconductoare, cum ar fi radiatoarele de la masini sau autobuze, catalizatorul PremAir le transforma automat in niste “distrugatoare de smog”, prin transformarea moleculelor de ozon în molecule de oxigen. In functie de forma radiatorului, catalizatorul PremAir poate distruge pâna la 80% din ozonul nociv din aer care trece prin el. Catalizatorii PremAir sunt aplicati la peste 3 milioane de masini din Statele Unite si sunt acreditati de California Air Resources Board (CARB) drept o tehnologie eficienta de reducere a ozonului urban. Pâna în prezent, sapte companii din industria auto au utilizat catalizatorii PremAir, unii dintre producatori folosind tehnologia pentru a obtine certificarea “vehicul cu aproape zero emisii” de la California Air Resources Board.

Masina de curse WorldFirst Formula 3 este un exercitiu tehnic care demonstreaza aplicatia practica a materialelor sustenabile si biodegradabile în competitiile sportive cu motor. Este prima masina de curse construita din materiale biodegradabile, care pune mediul pe primul plan prin sustinerea resurselor naturale ale planetei. Proiectul este sponsorizat de WIMRC în parteneriat cu Universitatea Warwick, Warwick Manufacturing Group si BASF, alaturi de alte companii. În 2001, divizia Catalizatori a BASF a primit premiul J. Dean Sensenbaugh din partea Air & Waste Management Association (AWMA) pentru dezvoltarea si comercializarea PremAir. AWMA a instituit acest premiu pentru recunoasterea realizarilor remarcabile ale companiilor sau persoanelor fizice în domeniul combaterii poluarii aerului si al managementului deseurilor. 

CITESTE SI:

Cele mai noi articole
Atacul morților. Bătălia din Primul Război Mondial care a fost ca un film de groază
Atacul morților. Bătălia din Primul Război Mondial care a fost ca un film de groază
Un semnal radio bizar a fost descoperit venind din direcția uneia dintre lunile planetei Jupiter
Un semnal radio bizar a fost descoperit venind din direcția uneia dintre lunile planetei Jupiter
Sistemul imunitar își „aduce aminte” de COVID-19 timp de cel puțin șase luni
Sistemul imunitar își „aduce aminte” de COVID-19 timp de cel puțin șase luni
Virgin Orbit a trimis cu succes prima rachetă în spațiu, cu o lansare din aer
Virgin Orbit a trimis cu succes prima rachetă în spațiu, cu o lansare din aer
Ultima declarație a lui Donald Trump ca preşedinte al SUA
Ultima declarație a lui Donald Trump ca preşedinte al SUA
Sursa surprinzătoare a microplasticelor descoperite în Arctica. „Trăim într-un nor de praf de plastic”
Sursa surprinzătoare a microplasticelor descoperite în Arctica. „Trăim într-un nor de praf de plastic”
Avertismentul specialiștilor: Nimic nu împiedică preţul unei criptomonede să ajungă la zero
Avertismentul specialiștilor: Nimic nu împiedică preţul unei criptomonede să ajungă la zero
Managerii români consideră că flexibilizarea programului ar putea crește productivitatea angajaților
Managerii români consideră că flexibilizarea programului ar putea crește productivitatea angajaților
Cele mai așteptate filme ale anului, din nou amânate
Cele mai așteptate filme ale anului, din nou amânate
Pandemia a amplificat rivalitatea dintre Statele Unite și China. Ce riscuri există la nivel global
Pandemia a amplificat rivalitatea dintre Statele Unite și China. Ce riscuri există la nivel global
45 de răspunsuri despre vaccinul anti-COVID-19, date de medicul Virgil Musta
45 de răspunsuri despre vaccinul anti-COVID-19, date de medicul Virgil Musta
Noua tulpină a virusului SARS-CoV-2 din Africa de Sud este mult mai contagioasă
Noua tulpină a virusului SARS-CoV-2 din Africa de Sud este mult mai contagioasă
Cea mai veche pictură rupestră, descoperită într-o peșteră nemaivăzută până acum de oamenii din Occident
Cea mai veche pictură rupestră, descoperită într-o peșteră nemaivăzută până acum de oamenii din Occident
Vehiculele spațiale cu propulsie nucleară ar putea reduce la jumătate timpul călătoriei către Marte
Vehiculele spațiale cu propulsie nucleară ar putea reduce la jumătate timpul călătoriei către Marte
Oamenii de știință au reprogramat, în premieră, celule umane care pot trata orice leziune din corp
Oamenii de știință au reprogramat, în premieră, celule umane care pot trata orice leziune din corp
Dozele de vaccin de la Moderna încă nu au fost distribuite centrelor de vaccinare din România
Dozele de vaccin de la Moderna încă nu au fost distribuite centrelor de vaccinare din România
Chimistul care a scris ISTORIE şi a ajuns să fie o victima propriului succes
Chimistul care a scris ISTORIE şi a ajuns să fie o victima propriului succes
Cum explică medicul Valeriu Gheorghiță decesele după vaccinarea împotriva COVID-19 din Norvegia
Cum explică medicul Valeriu Gheorghiță decesele după vaccinarea împotriva COVID-19 din Norvegia