Prima pagină D:News

Nitritii care ne omoara

Redactia Descopera.ro | 07.07.2009 | ● Vizualizări: 180
Nitritii care ne omoara     nitriti, nitrati, nitrosamine, industria alimentara, rata mortalitatii, studiu epidemiologic + zoom

Ar putea exista o legatura stransa intre cresterea nivelurilor de nitriti si nitrati din mediul inconjurator si din alimente si cea a ratei mortalitatii asociate unor boli precum Parkinson, Alzheimer si diabetul: aceasta este concluzia unui studiu epidemiologic finalizat recent de cercetatori de la Rhode Island Hospital si Brown University .

Potrivit cercetatorilor, este posibil ca expunerea indelungata la niveluri scazute de nitriti si nitrati prin intermediul alimentelor preparate, a apei contaminate si fertilizatorilor utilizati in agricultura sa fie responsabila de actuala “epidemie” a unor boli precum Parkinsonul, Alzheimerul si diabetul, si ratele in crestere ale mortalitatii asociate acestora. Nitritii sunt adaugati in majoritatea alimentelor, si mai ales in cele de origine animala, pentru prevenirea producerii de toxine. Ei sunt utilizati atat ca si conservanti, cat si ca potentiatori de gust, dar din reactia chimica intre nitriti si diferite proteine se pot forma nitrosaminele, mai ales in conditiile de puternica aciditate din stomacul uman. Nitrosaminele sunt cunoscute ca fiind foarte reactive la nivel celular si pot altera expresia genelor modificand ADN-ul, cu efecte similare celor produse de imbatranire.  "Daca ipoteza noastra va fi confirmata, solutiile posibile includ eliminarea nitritilor si a nitratilor din industria alimentara si din agricultura”, a mai adaugat sefa echipei de cercetatori, Suzzane De la Monte.