Prima pagină D:News

Urmareste evolutia romanului Tomi Coconea in cea mai dura competitie!

Redactia Descopera.ro | 07.22.2009 | ● Vizualizări: 113
Dupa prima zi, Toma Coconea conduce plutonul la Red Bull X-Alps     Red Bull X-Alps, Toma Coconea, parapanta, sporturi extreme, muntii alpi, salzburg, monaco + zoom
Galerie foto (9)

818 kilometri, 30 de participanti din 23 de tari, 5 tari de traversat, o singura tinta: Monaco! Pitorescul oras Salzburg a fost locul in care s-a dat ieri startul la editia 2009 a celei mai grele competitii, Red Bull X-Alps. Elita sportului extreme international au inceput odiseea transalpine, inarmati doar cu o parapanta si o pereche de boncanci de catarare. Incurajati de peste 3500 de spectatori, cei 30 de sportive au luat startul in Piata Wolfgang Amadeus Mozart, prima oprire facandu-se pe varful Gaisberg.

Citeste mai jos update-ul de pe 27 iulie

Cei mai curajosi si mai experimentati iubitori ai sporturilor extreme din intreaga lume isi vor depasi limitele umane in urmatoarele 2 saptamani pentru a traversa munti legendari ce se intind in 5 tari, doar cu o parapanta si o pereche de bocanci de catarare, niciunalt mijloc de transport nefiind acceptat. Red Bull X-Alps 2009 nu inseamna numai anduranta, concentrare si tactica, ci si abilitatea de a rezista durerii si a invinge oboseala, dar sa si castigi lupta cu cele mai vitrege conditii meteo.

Dupa prima zi de concurs, reprezentantul Romaniei, Toma Coconea, conduce plutonul, in aceasta dimineata parcurgand deja 10% din traseu. La aproape 24 de ore de la start, Tomi a reusit sa parcurga 119 de kilometri, alergand cu o viteza medie de 7 km/h. De cand s-a dat startul, romanul nu a avut timp de odihna decat de 5 ore. Toma este urmat, pe locul 2, de elvetianul Martin Müler, aflat la o distanta de 10 km in urma romanului si castigatorul editiei precedente, pe locul 3, Alex Hofer, tot din Elvetia, aflat la 16 km distanta de reprezentantul tarii noastre. Fata de ultimul clasat in pluton, Toma are un avans de 53 de km.

Dupa ce a cucerit varful Gaisberg, din Austria, cu o altitudine de 1288 de metri, Tomi a urcat pe varful Watzmann, la 2713 metri altitudine, astazi urmand sa cucereasca varful Grossglockner, cu o altitudine de 3798 de metri. In aventura Red Bull X-Alps 2009, Tomi este insotit de Vasile „Gigi” Trifan, cel care va fi alaturi de el pe parcursul intregii competitii. El va fi ochii si urechile lui Tomi, mana sa dreapta, cel care il va ajuta sa stabileasca traseul de a doua zi, va realiza noi strategii, va fi mai mult decat un coechipier.

Ramai pe Descopera.ro pentru a fi la curent cu evolutia lui Tomi. Citeste aici pe larg despre Tomi si despre editia din acest an a Red Bull X Alps, cea mai dura competitie din lume.

Participa la concurs si castiga o zi de zbor cu parapanta!

UPDATE foto:

foto: DEAN TREML / Red Bull Photofiles

 

UPDATE: 21 iulie

Toma Coconea “cade” pe pozitia a 4-a

De la Salzburg la Monaco. Pare simplu? Haideti sa ne mai gandim inca o data. FARA MASINA – doar cu parapanta si pe jos. Atleti din 23 de tari sunt in momentul de fata in plina competitie, la Red Bull X-Alps 2009, traversand Austria, Germania, Italia si Franta, avand ca tinta Pincipatul Monaco. In cea de a treia zi, Toma Coconea a fost devansat de catre Christian Maurer (Elvetia), acesta fiind primul si singurul pana la acest moment care a reusit sa treaca de varful Marmolada, din Italia.

Sute de kilometri parcursi pe jos si in aer si foarte putine ore de somn si odihna – asa am descrie in cateva cuvinte cea mai dura competitie, Red Bull X-Alps. Pana in acest moment, liderul suedez a urcat 11.320 metri verticali, a acoperit 104 km pe jos si a zburat peste 220 km. In acest moment mai are 606 km pana la finis. Regulile de la Red Bull X-Alps sunt dure: la fiecare 48 de ore diferenta intre competitori, cei mai inceti sunt eliminati. Castigatorul editiei trecute, Alex Hofer (Elvetia) a ajuns la final in 13 zile. Atunci, dintre cei 30 de competitori care au luat startul, doar 5 au ajuns la final. Pana in momentul de fata, Toma Coconea a parcurs 140 KM, ceea ce inseamna ca mai are 678 pana la Monaco. El se afla pe pozitia a patra, dupa Christian Maurer (locul 1), Alex Hofer (locul 2) si Martin Müller (locul 3).

Care raman favoritii cursei?

Campionul: Alex Hofer (Elvetia)
Dublul campion este din nou favoritul numarul unu si nastrusnicul suedez are deja pregatite cateva strategii in maneca. Priceperea de a zbura este neidoielnica, iar statura lui mareata ii confera o aura atletica in mod natural. Altletul de 32 de ani care traieste si lucreaza in China, descrie traseul ca “fantastic” si se asteapta la “o cursa palpitanta”. “Pentru prima oara ma simt bine pregatit,”ne-a marturisit.”De abia astept ziua de 19 Iulie cand pregatirile vor lua sfarsit si va incepe in sfarsit actiunea”.

  • Verdictul lui Hugh Miller: el este omul ce trebuie urmarit. Asteptati-va la decizii tactice unice care ii vor da un avantaj in fata competitorilor.


Alergatorul: Toma Coconea (Romania)
Una dintre cele mai distinse figure din cursa este “alergatorul” Toma Coconea. Romanul a participat la fiecare Red Bull X-Alps,fiind unul dintre cei doi care au mai facut asta pana acum (Andy Frötscher, ITA2, este celalalt). Puterea sa ii da un nivel inalt de rezistenta.Si-a perfectionat o tehnica de a fugi si a merge “in galop”, schimbandu-si incaltarile la intervale regulate pentru a reduce basicile. Toma ne spune ca si-a perfectionat ablilitatea de a zbura si s-a obisnuit sa faca fata extenuarii. “Am invatat cu mult timp in urma sa ignor orice durere, concentrandu-ma la scopul final”, zice atletul de 33 de ani. “Nici o durere sau frica nu-mi va sta in cale vreodata”.

  • Verdictul lui Hugh Miller: Daca stilul sau de a zbura s-ar imbunatati suficient de mult sunt sanse mari ca el sa ajunga primul la Monaco.


Noul venit: Christian Maurer (Elvetia) Un pilot de top, Christian Maurer este un pariu greu pentru un incepator in 2009. Campion mondial la parapanta in trecut, Maurer este unul dintre cei mai talentati parapantisti din zona. Nu vom sti decat dupa ce cursa va incepe daca stilul de a alerga impreuna cu abilitatile sale strategice si mentale vor fi la inaltimea competitiei. “Pentru noi muntii de pe langa Zermatt sunt foarte interesanti,” ne spune el neoficial. “Este foarte greu de decis pe unde sa o iei si cu astfel de decizii te vei confrunta de-a lungul celor 818 km.” “Fiecare atlet va fi puternic, asadar ruta, tactica si puterea vor decide.”

  • Verdictul lui Hugh Miller: Bun de tinut in vizor. Poti chiar paria pe el daca te simti norocos.


Fiul ratacitor: Honza Rejmanek (USA) Este protagonistul uneia dintre cele mai tari povesti din 2007, probabil nu si pentru el, cand Honza a revenit dupa ce a petrecut primele zile infirm din cauza mancarii infestate. Cauza a fost cel mai probabil un sandivich cu salam, dar dupa ce a trecut de greu optimistul american a luat taurul de coarne, mancand pamantul si terminand in primii zece. Acum este hotarat sa fie mai atent la ce mananca insa unul din dezavantajele majore este lipsa de familiaritate cu ruta. Acesta descrie evenimentul ca “jocul perfect” antrenandu-se din greu, parcurgand sute de km de alergare.

  • Verdictul lui Hugh Miller: Probabil ca are cele mai mari sanse de victorie pentru un altlet din afara Europei. Dupa nenorocirea din ultimul an Honza va fi extrem de motivat sa castige.


Localnicul: Heli Eichholzer (Austria)
In anul 2005 austriacul Heli Eichholzer a atins flota din Marea Mediterana pe locul patru, o performanta extraordinara. A luat o pauza in 2007, dar s-a intors acum in cursa pentru a infrunta provocarea de a concura impotriva “muntelui si a propriei persoane.” Debutand chiar in regiunea sa denuminta SalzburgerLand, Eichholzer este familiarizat cu cea mai mare parte a terenului dar este totodata incantat de alte parti ale traseului. „La prima vedere traseul pare destul de asemanator cu cel din 2005 si din 2007”, spune multiplul campion national austriac la parapanta, „dar daca privesti cu atentie coordonatele GPS vor fi complet diferite fata de anii anteriori.”The Matterhorn" este unul dintre cei mai cunoscuti munti din Europa si va fi un spectacol de neuitat cand pilotii vor zbura sau alerga in jurul lui.”

  • Verdictul lui Hugh Miller: Speranta Austriei, Heli este un pilot si un atlet de elita. Va reusi el oare sa smulga titlul din mainile atletilor suedezi?

 

UPDATE: 22 iulie

“Toma Coconea nu este uman” afirma unul dintre fotografii Red Bull X-Alps, Olivier Laugero, cel care l-a insotit pe roman in ultimele 24 de ore pentru a-i imortaliza evolutia. "Nu-mi vine sa cred ca noaptea trecuta a dormit doar o ora!", spune Laugero. "Omul asta este plin de energie. Eu eram odihnit si nu puteam tine pasul cu el. Nu este uman!", a mai adaugat fotograful.

Dupa ce ieri lui Tomi i s-a defectat GPS-ul, astazi si-a pierdut telefonul la prima decolare cu parapanta, in timpul diminetii. Asadar, nici astazi, pana la primirea unuia nou, nu-i vom putea vedea exact evolutia pe Live Tracking. Se pare ca ghinioanele nu inceteaza sa-l urmareasca pe reprezentantul nostru, insa speram sa fie doar simplul fapt ca acum sunt la harta de orientare care are numarul 13! Pana la acest moment, Tomi a parcurs 2 treimi din traseu, adica 258 de kilometri doar cu piciorul.

Cursa este in continuare condusa de suedezul Christian Maurer, care a parcurs un total de 475 de kilometri. Maurer a fost primul atlet care a ajuns pe Marmolada si se intreapta catre Matterhorn, cel de-al 5-lea punct. Acesta a aterizat la Bolzano (Italia) ieri seara. In aceasta dimineata, Martin Muller si campionul Alex Hofer au cucerit si ei Marmolada si incearca sa-l ajunga pe Maurer.

Tot astazi a fost si primul atlet eliminat - slovacul Primoz Susa. Ramai pe Descopera.ro pentru noi informatii despre desfasurarea competitiei.

Foto: Red Bull Photofiles

 

UPDATE 24 iulie

Tomi revine in top 3 la Red Bull X-Alps

Dupa ce in ultimele 2 zile a fost urmarit de ghinioane – i s-a stricat GPS-ul, si-a pierdut telefonul care-i urmarea ruta si a avut o cadere de glicemie, Toma Coconea si-a incarcat bateriile si revine in top 3.


In acest moment, Toma Coconea se afla pe locul 3 in cea mai grea competitie, Red Bull X-Alps si este pe cale sa cucereasca cel de-al 5-lea punct al competitiei, Matterhorn, in Elvetia, cu o altitudine de 4478 metri.

Toma si-a inceput ziua la 2 dimineata, nerabdator sa mai castige din timp. Pana in acest moment el a parcurs 272 de kilometri si se deplaseaza cu o viteza de 4 km/h.

Pe primele 2 locuri se situeaza 2 elvetieni – Christian Maurer si Alex Hofer, castigatorul editiei precedente.

 

UPDATE 27 iulie: Toma Coconea paraseste Red Bull X-Alps inainte de final

Singurul roman prezent la una dintre cele mai dure competitii din lume, Red Bull X-Alps, paraseste competitia inainte de final. Acesta a fost eliminat ieri dupa-amiaza din cursa dupa ce, din cauza unei defectiuni la GPS, a intrat intr-o zona de spatiu aerian interzisa in cadrul concursului. Nu numai Tomi a avut aceasta problema, ci si alti doi concurenti.

Dintre cei 30 de concurenti care au luat startul pe data de 19 Iulie, doar 19 mai sunt in cursa in acest moment. Aceasta a fost cea mai grea cursa pentru Tomi, nu numai din punct de vedere fizic, ci si psihic. Inca de la inceputul competitiei, Tomi a fost urmarit de ghinioane: dupa o problema tehnica survenita la masina cu care suporterul sau, Vasile Trifan, se deplasa, la defectarea GPS-ului, probleme cu glicemia, o aterizare fortata intr-un copac cu parasuta de rezerva, dupa ce a avut o problema cu parapanta, schimbarea suporterului Vasile Trifan cu Daniel Pisica, cel care l-a mai insotit pe Toma si in trecut la Red Bull X-Alps, pana la eliminarea sa dintr-o greseala care ar fi putut fi evitata.

Toma paraseste competitia pe pozitia 21, dupa ce a parcurs 683 de kilometri dintre cei 818, cat are traseul oficial. Sa nu uitam ca Tomi a condus plutonul in prima zi si a ramas in topul celor mai buni atleti in fiecare zi, in ciuda problemelor care nu au incetat sa-i de batai de cap aproape in fiecare zi. Chiar si in aceste conditii, Toma nu se lasa si in aceasta dimineata a declarat: “Cum voi ajunge in Romania voi incepe antrenamentele pentru editia Red Bull X-Alps din 2011. Anul acesta asa a fost sa fie, insa nu ma las. Voi lupta in continuare!”.

Foto: (c) Olivier Laugero/Red Bull Photofiles

ASCULTĂ CE GÂNDEȘTI