Home » D:News » S-a confirmat: pe satelitul lui Saturn va aparea viata!

S-a confirmat: pe satelitul lui Saturn va aparea viata!

Publicat: 10.08.2009
Titan, unul dintre satelitii planetei Saturn, are un ecosistem asemanator cu cel al Terrei din primii ani in care viata a aparut pe planeta noastra, sugereaza noile descoperiri facute de misiunea spatiala Cassini.

Survoland de aproape satelitul si fotografiindu-i in detaliu suprafata, naveta Cassini a strans noi evidente care intaresc o veche ipoteza a oamenilor de stiinta de la NASA: amoniacul impreuna cu apa si apa inghetata se afla din belsug pe suprafata satelitului Titan. Coroborand aceste date cu dovezile care indica prezenta abundenta a metanului si nitrogenului, indica existenta tuturor conditiilor geoclimatice prebiotice – cu alte cuvinte, a acelor factori care au favorizat aparitia vietii pe Terra, este de parere Robert Nelson, unul dintre cercetatorii NASA care coordoneaza programul Cassini. Pana de curand, existenta factorilor care sa determine aparitia vietii pe Titan era doar o ipoteza, insa NASA a adoptat aceasta teorie la rang de certitudine in urma cercetatorilor facute pe datele obtinute de Cassini.

Sursa: Sciencearticle