Home » D:News » O planta impotriva alcoolismului

O planta impotriva alcoolismului

Publicat: 20.08.2009
Se numeste kuzdu si medicina traditionala chineza ii foloseste de secole radacina si florile pentru a trata durerile de cap, hipertensiunea si alcoolismul. Acum, cercetatorii de la Universitatea California au reusit sa-i reproduca principiul activ, dezvoltand o versiune sintetica foarte puternica.

In laborator, soarecii pe care a fost testata versiunea sintetica a plantei kuzdu au fost supusi mai multor stadii ale alcoolismului: mai intai li s-a creat in mod gradat dependenta, apoi au fost fortati la abstinenta si ulterior din nou “alcoolizati”. In momentul in care le-a fost administrat kuzdu, cercetatorii au remarcat la rozatoare o diminuare semnificativa a interesului pentru bautura si o rezistenta mai mare la abstinenta. In esenta, principiul activ al plantei kuzdu contine daidzeina, care blocheza enzima insarcinata cu metabolizarea alcoolului (ALDH-2), inducand acumularea in organism a unei substante capabile sa blocheze nevoia de alcool. In acelasi timp, daidzeina sintetica actioneaza si asupra receptorilor dopaminei, implicati in aparitia simptomelor abstinentei. Potrivit neurologului Ivan Diamond, seful echipei de cercetatori, rezultatul studiului ar putea reprezenta o contributie pretioasa in tratamentul alcoolismului, si mai ales in cazurile de recidiva, o problema serioasa pentru 80% dintre alcoolici.
Sursa: Corriere della Sera