Home » D:News » D-numbers: 3 septembrie

D-numbers: 3 septembrie

Publicat: 03.09.2009
Andromeda devoreaza alte galaxii. Zid de 3700 de ani in Ierusalim. India polueaza din ce in ce mai mult. Sotia viitorului premier nipon a fost rapita de extraterestrii. 5 lucruri care nu au sens.

2,5 milioane
de ani-lumina – aceasta este distanta fata de Terra la care se afla Andromeda, o galaxie despre care oamenii de stiinta de la Universitatea Western Ontario spun ca s-a extins "furand" stele si corpuri ceresti din galaxiile invecinate. Studiul confirma ipoteza modelului ierarhic pe care s-au construit cele mai multe galaxii cunoscute din Univers: galaxiile mari sunt inconjurate de resturile galaxiilor mici pe care le-au devorat in ultimele milioane de ani.

3700
de ani este vechimea unui zid descoperit de catre arheologii evrei in estul Ierusalimului. Structura a fost construita pentru a proteja resursele de apa ale orasului si a facut parte din primele fortificatii create aici. Inalt de 8 metri, zidul demonstraza ca civilizatia care a trait aici era extrem de sofisticata, declara arheologii.

2030
este anul in care India va emite gaze cu efect de sera de trei ori mai mult decat in prezent, se arata intr-un raport ONU. De la 1,2 miliarde de tone din prezent, in numai doua decenii, India va ajunge sa produca intre 4 si 7 miliarde de tone de gaze cu efect de sera, ajungand – probabil – poluantul numar 1 al planetei. In prezent, India este responsabila de 5% din emisia globala de dioxid de carbon si refuza sa se ralieze standardelor si politicilor ONU de diminuare si stopare a poluarii.

1989

este anul in care sotia viitorul premier nipon, Miyuki Hatoyama, sustine ca a fost rapita de extraterestri si a vizitat planeta Venus. Doamna  Hatoyama a povestit acest eveniment in cartea “Lucruri foarte stranii pe care le-am trait”, editata in 2008. Iar pe Venus… nici vorba de vulcani si dioxid de carbon: “Era un loc foarte frumos si foarte verde”.

5
lucruri care nu au sens: radiatia produsa de Big Bang inca se propaga in Univers intr-un patern neinteles de nimeni pana in prezent; in urma cu 65 de milioane de ani, in Eocen, temperatura la polii Pamantului era de 15-20 de grade Celsius; satelitii si navetele spatiale se folosesc de gravitatia Pamantului pentru a capata un surplus de viteza – cu toate acestea, ele se misca mai repede decat ar trebui, gratie unei misterioase materii intunecate despre care astronomi nu au nicio idee certa; Universul cunoscut contine numai o treime din cat litiu al trebui sa aiba; efectul nacebo nu are niciun sens: cum poate un diagnostic care presupune o maladie fatala in faza finala sa se adevereasca, chiar daca este pus gresit?

CITESTE STIRILE DESCOPERA