Prima pagină D:News

Esti “tare de urechi”? Afla de ce.

09.08.2009 | ● Vizualizări: 237
Esti “tare de urechi”? Afla de ce.      ureche, auz, mutatie genetica + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii americani au identificat o gena responsabila de pierderea progresiva a auzului.

Analizand ADN-ul mai multor generatii de soareci, cercetatoriide la Scripps Research Institute din La Jolla, California, auidentificat o mutatie a genei Losxhd1 ca fiind responsabila dedeteriorarea progresiva a functionarii celulelor ciliate, ale carormiscari, produse de undele sonore, transmit semnale electrice de-alungul nervului auditiv catre creier. Ulterior, cercetatorii audescoperit ca aceasta gena este prezenta si la om, cu aceleasifunctiuni.

Studiul a demonstrat ca, atunci cand un individ mosteneste douacopii ale genei "mutante" isi pierde treptat capacitatile auditive,un proces care incepe chiar din frageda copilarie. De fapt, mutatiain cauza nu impiedica dezvoltarea corecta a celulelor ciliate, darle slabeste "randamentul" si capacitatea de a se regenera.

Faptul ca o mutatie duce la instalarea progresiva a surzenieieste de o importanta fundamentala in opinia oamenilor de stiinta,care in prezent evalueaza posibilitatea de a obtine un tratamenteficient al acestei boli inversand la nivel molecular efectelemutatiei responsabile.

Sursa: Galileo