Prima pagină D:News

Fabuloasele creaturi din vulcan

09.08.2009 | ● Vizualizări: 472
Un sobolan mutant a “erupt" din vulcan      sobolan, papua noua guinee, vulcan + zoom
Galerie foto (9)

Un sobolan de dimensiunile unui caine, un peste care grohaie si broaste cu colti: par creaturi iesite dintr-un film SF, dar au fost descoperite in craterul unui vulcan “pierdut” intr-o padure din Papua Noua Guinee.

Creaturile, dintre care multe sunt total necunoscute, au fostscoase la lumina (literalmente) cu ocazia unei expeditiistiintifice care a realizat in zona muntelui Bosavi un filmdocumentar pentru postul de televiziune BBC. Alaturi de altecreaturi exotice, printre care un marsupian denumit Bosavi SilkyCuscus, un "gecko" cu totul necunoscut, o broasca cu colti si unpeste (botezat Henamo Grunter) care emite un soi de grohaituri,sobolanul "mutant" are o lungime de 82 cm, cantareste un kilogramsi jumatate si nu a parut deloc speriat cand oamenii s-au apropiatde el.

De altfel, descoperirea a fost facuta din intamplare, candsobolanul a intrat in cadrul unui aparat de filmat cu infrarosu,amplasat in interiorul vulcanului tocmai pentru a surprindeexistenta unor fiinte vii.

Pentru moment a fost botezat "Bosavi lanoso", dar inca nu i s-aatribuit un nume stiintific. "Este fara doar si poate unul dintrecei mai mari sobolani de pe planeta, dar, in pofida dimensiunilorlui, apartine familiei celor care traiesc in canalizarile dinorase", a declarat Kristofer Helgen de la Smithsonian NationalMuseum of Natural History.

"Bosavi lanoso", despre care cercetatorii cred ca ar fi vegetarian,are o blana foarte stufoasa de culoare maronie cu reflexe argintii,cea care cel mai probabil ii permite sa supravietuiasca intr-unmediu extrem de rece si umed cum este cel din craterul vulcanuluide pe Muntele Bosavi, care nu a mai erupt de cel putin 200.000 deani.

Sursa:La Repubblica