Prima pagină D:News

D-numbers: 9 septembrie

09.09.2009 | ● Vizualizări: 50
D-numbers: 9 septembrie     astronomie, fericire, bunastare, NASA, Marte, inaltime, energie eoliana, Mao Zedong + zoom

NASA nu are bani. Oamenii inalti sunt fericiti. Japonezii fura energie de pe orbita. A fost inaugurata cea mai mare eoliana. Fantoma lui Mao inca bantuie istoria.

18miliarde
de dolari este bugetul anual al agentiei spatiale americane NASA,insa, pe langa aceasta fabuloasa suma, in 2010 organizatia mai arenevoie de inca 3 miliarde pentru ca misiunile cu echipaj uman peLuna si, eventual, pe Marte sa devina o realitate in viitorulapropiat. Cu toate acestea, in conditiile economice actuale,administratia Obama nu este tocmai incantata de suplimentareabugetului, iar intoarcerea americanilor pe Luna, planificata undevaintre 2010 si 2012, va fi probabil intarziata. Cu toate acestea,daca bugetul va creste la 21-22 de miliarde de dolari anual, NASApromite sa ajunga cu echipaj uman pe Marte in 2020.

454.000
de adulti cu varste de peste 18 ani au participat la un studiurealizat de universitatea Princeton care a urmarit sa stabileascalegatura si raportul dintre inaltime, pe de o parte, si bunastaresi fericire, pe de cealalta parte. Cercetatorii au ajuns laconcluzia ca intr-o proportie semnificativa, persoanele inalte,care depasesc 180 cm, sunt mai fericite, mai vesele, optimiste siau o parere mai buna despre viata decat oamenii scunzi.

300.000
de case vor fi alimentate cu electricitate wireless de catre unsatelit gigant care va fi trimis de japonezi pe orbita in 2015.Prototipul, la care inginetii de la Mitsubishi si IHI lucreazadeja, costa 21 de miliarde de dolari si are 4 km patrati acoperitide panouri solare. Dupa ce va fi lansat pe orbita, satelitul vacapta enegia solara mult mai eficient decat o fac panourile de peTerra si o transmite prin microunde catre o baza planetara.

120
de metri este adancimea minima a marilor sau oceanelor pe carepoate fi folosita Hywind, prima eoliana flotanta de mare anvergura,care a fost inaugurata in apele teritoriale ale Norvegiei, in MareaNordului.

33
de ani trec astazi de la moartea liderului comunist chinez MaoZedong, una dintre cele mai importante si controversate figuri aistoriei moderne, artizanul Revolutiei Culturale care a produstraume si daune incomensurabile culturii, civilizatiei sisocietatii chinezesti si care este responsabil pentru moartea aaproximativ 70 de milioane de oameni prin politicile dezastruoasepe care le-a adoptat.

CITESTE STIRILEDESCOPERA