Prima pagină D:News

A fost descoperit secretul rezistentei la antibiotice

09.14.2009 | ● Vizualizări: 408
A fost descoperit secretul rezistentei la antibiotice     medicina, bacterie, antibiotic, infectie, MRSA, oxid nitric + zoom

Oamenii de stiinta americani de la Universitatea New York au descoperit un mecanism celular datorita caruia anumite baterii patogene sunt imune la antibiotice.

Conform studiului publicat in revista Science, cheiarezistentei la antibiotice ar fi oxidul nitric produs de bacterii.Enzimele care controleaza producerea oxidului nitric sunt activatein mod specific, ca raspuns la prezenta antibioticelor.

Oxidul nitric atenueaza efectele nocive ale antibioticuluiasupra celulei bacteriene si contribuie la neutralizarea unorcompusi toxici pentru bacterie, prezenti in medicament.

Aparitia, prin selectie, a unor microroganisme patogenerezistente la numeroase antibiotice, cum este MRSA -methicillin-resistant Staphylococcus aureus saumultidrug-resistant Staphylococcus aureus -, constituie oamenintare grava in lumea moderna. Infectiile cu astfel demicroorganisme sunt foarte rebele la tratamentele cu antibioticeuzuale, medicii fiind obligati sa utilizeze mereu noi si noimedicamente antibiotice, in doze tot mai mari.

Cercetatorii au aratat ca inhibarea producerii de oxid nitric incelulele bacteriene ar permite antibioticelor obisnuite saactioneze mai eficient, in doze mai mici.