Prima pagină D:News

A fost fotografiata cea mai rara pisica din lume

09.17.2009 | ● Vizualizări: 356
A fost fotografiata cea mai rara pisica din lume     no tags + zoom
Galerie foto (1)

In mijlocul junglelor impenetrabile din Uganda, o echipa de cercetatori americani a reusit sa fotografieze un exemplar de pisica aurie africana. Pana la acesta data exista doar o singura fotografie a acestei specii deosebite de felina.

Gary Aronsen, cercetator in cadrul prestigioasei YaleUniversity, a reusit sa obtina trei fotografii ale pisicii auriiafricane (Profelis aurata) cu ajutorul unei camere foto ininfrarosu al carei declansator era camuflat sub o trapa pe care acalcat exemplarul in cauza. Cu toate ca fotografiile in infrarosusunt alb-negre, imaginile obtinute au dezvaluit ca pisica aurie arede fapt o blana intunecata la culoare. Felina este atat de raraincat doar cativa cercetatori care studiaza padurile africane aureusit sa o vada in salbaticie. Un coleg al cercetatorului Aronsena lucrat timp de ani de zile in Parcul National Kibale din Uganda,locatia unde au fost facute fotografiile, reusind sa vada pisicadoar o singura data.

Studiile anterioare acestui moment s-au concentrat doar pe analizaresturilor fecale provenite de la pisica aurie africana.
" La ora actuala se cunosc foarte putine date despre pisica aurieafricana, nu stim cu exactitate ce fel de habitat prefera, caresunt prazile sale etc. Este raspandita de-a lungul Africiiecuatoriale, dar este un animal singuratic, foarte dificil deobservat. In ciuda numelui sau, culoarea blanii sale variazaconsiderabil si poate fi patata sau chiar neagra", declaraprofesorul Aronsen. Pisica aurie africana este o felina de taliemedie, musculoasa, compacta si cu o lungime corporala de maxim 80cm.

Sursa : BBCNews