Prima pagină D:News

Incalzirea globala ne va aduce la pachet cutremure si tsunami

09.17.2009 | ● Vizualizări: 403
Incalzirea globala ne va aduce la pachet cutremure si tsunami     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Profetiile despre viitor venite din partea unor reputati climatologi si geologi nu sunt deloc incurajatoare pentru omenire. Conform studiilor acestora, accelerarea si accentuarea procesului de incalzire globala va provoca fara doar si poate, cutremure si valuri tsunami pe toata suprafata globului pamantesc.

Cutremure, eruptii vulcanice, gigantice alunecari de teren sivaluri tsumani vor deveni cu toate din ce in ce mai frecvente pemasura ce planeta se incalzeste sub efectul de sera. Schimbarilegeologice influentate de incalzirea globala vor duce de asemenea laemisii imense de metan, un gaz cu puternic efect de sera depozitatsub forma solida sub stratul de permafrost precum si pe fundulmarilor si oceanelor, in cantitati mai mari decat tot dioxidul decarbon din atmosfera din zilele noastre.

"Schimbarile climatice nu vor afecta din nefericire doar atmosferaplanetei, ci si scoarta terestra. Intregul Pamant este un sisteminteractiv. Iar comunitatea politica internationala nu sesinchiseste de dezastrele care vor veni. Cand gheata de la poli vadisparea, scoarta terestra va fi presata de cantitatea enorma deapa aparuta brusc in Oceanul Planetar. Acest fenomen va duce lacutremure puternice care vor provoca la randul lor surparisubmarine vinovate de aparitia tsunami-urilor", declara profesorulBill McGuire din cadrul University College London.

Vulcanologii, seismologii, climatologii si expertii in studiulglaciatiunilor si alunecarilor de teren din lumea intreaga s-auintalnit in cadrul unei conferinte de presa pentru a trage inca unsemnal de alarma cu privire la efectele profund distructive aleincalzirii globale.

Sursa : Reuters