Prima pagină D:News

Tiranozaurul “mini”

09.18.2009 | ● Vizualizări: 231
Tiranozaurul “mini”      t.rex, dinozaur, cretacic, anatomie + zoom
Galerie foto (1)

Descoperit in China, el nu depaseste un metru lungime, dar are o anatomie scheletica identica cu cea a lui T.Rex.

Cand te gandesti la Tyrannosaurus rex, iti vin imediat in minteanumite caracteristici fizice fundamentale: un craniu enorm cumaxilarul puternic, membrele anterioare scurte si muschi de"ciclist" la cele posterioare. Exemplarul de tiranozaur descoperitin China ar putea schimba insa in mod decisiv imaginarul colectiv,pentru ca acest "var" al lui T.Rex, desi ii respecta fidelanatomia, nu masoara mai mult de un metru.

Echipa de cercetatori condusa de Paul Sereno de la Universitateadin Chicago a studiat noua fosila de dimensiuni mici, botezataRaptorex kriegsteini, care, pe cat se pare, a murit de tanar, si aconfruntat datele cu cele ale "rudei' acestuia de dimensiuni maimari. A reiesit ca anatomia scheletica a lui R. kriegsteini estepur si simplu cea a lui T. rex, dar la scara, cu o masa totala decirca 90 de ori mai mica.

De asemenea, rezultatele studiului implica faptul ca deosebitelecaracteristici fizice ale T.Rex nu au evoluat pe masura cedinozaurul a crescut in dimensiuni: ele s-au dovedit a fi eficientepentru procurarea hranei la dinozauri de toate dimensiunile peparcursului Cretacicului.

Citeste astazi, in cadrul maratonului DESCOPERA SECRETELE MAFIEI despre victoria caracatitei mafiote si asasinarea generaluluiDalla Chiesa.

Tag-uri: t.rex | dinozaur | cretacic | anatomie