Prima pagină D:News

Ursii panda ar trebui lasati sa dispara, afirma un prezentator al BBC

Redactia Descopera.ro | 09.23.2009 | ● Vizualizări: 324
Ursii panda ar trebui lasati sa dispara, afirma un prezentator al BBC     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Chris Packham, prezentator al BBC si militant pentru protectia naturii, a starnit un val de reactii violente afirmand, in cadrul unui interviu la Radio Times, ca ursii panda ar trebui lasati sa piara, deoarece reprezinta “o fundatura” din punct de vedere evolutionar.

Dupa opinia sa, specia se afla pe un drum inchis; nu este suficient de puternica pentru a supravietui, astfel incat nu se justifica investirea a milioane de dolari in programele de protectie a ursilor panda, iar acesti bani ar putea fi folositi mai bine pentru ocrotirea altor specii.

Organizatiile dedicate conservarii naturii au respins acesta viziune; dr. Mark Wright, consilier stiintific in cadrul WWF (World Wide Fund for Nature), o puternica organizatie de protectie a mediului, al carei simbol este ursul panda, a calificat declaratia lui Packham drept "iresponsabila".

Conservationistii aduc ca argument faptul ca ursii panda sunt bine adaptati mediului in care traiesc (padurile de bambus din China) si sunt in pericol de disparitie din cauza braconajului si a distrugerii habitatului lor de catre oameni, nu din cauza ca ar fi esuat din punct de vedere evolutiv.

Citeste Triunghiul de Aur, "Bermudele" heroinei, episodul de astazi al maratonului Descopera Secretele Mafiei!