Prima pagină D:News

Ursii panda ar trebui lasati sa dispara, afirma un prezentator al BBC

09.23.2009 | ● Vizualizări: 362
Ursii panda ar trebui lasati sa dispara, afirma un prezentator al BBC     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Chris Packham, prezentator al BBC si militant pentru protectia naturii, a starnit un val de reactii violente afirmand, in cadrul unui interviu la Radio Times, ca ursii panda ar trebui lasati sa piara, deoarece reprezinta “o fundatura” din punct de vedere evolutionar.

Dupa opinia sa, specia se afla pe un drum inchis; nu estesuficient de puternica pentru a supravietui, astfel incat nu sejustifica investirea a milioane de dolari in programele deprotectie a ursilor panda, iar acesti bani ar putea fi folositi maibine pentru ocrotirea altor specii.

Organizatiile dedicate conservarii naturii au respins acestaviziune; dr. Mark Wright, consilier stiintific in cadrul WWF (WorldWide Fund for Nature), o puternica organizatie de protectie amediului, al carei simbol este ursul panda, a calificat declaratialui Packham drept "iresponsabila".

Conservationistii aduc ca argument faptul ca ursii panda suntbine adaptati mediului in care traiesc (padurile de bambus dinChina) si sunt in pericol de disparitie din cauza braconajului sia distrugerii habitatului lor de catre oameni, nu din cauza ca arfi esuat din punct de vedere evolutiv.

Citeste Triunghiul de Aur, "Bermudele"heroinei, episodul de astazi al maratonului Descopera SecreteleMafiei!