Prima pagină D:News

Dragonul de Komodo e originar din Australia

10.01.2009 | ● Vizualizări: 584
Dragonul de Komodo e originar din Australia     zoologie, dragon, Komodo, fosila, Australia, Indonezia + zoom

O noua teorie contrazice ipoteza originii indoneziene a celei mai mari soparle din lume.

Multa vreme s-a crezut ca dragonul de Komodo este originar dininsulele Indoneziei, dar fosile cu varsta de 300.000 de ani,descoperite in statul Queensland din Australia, sugereaza ca acestecontinent ar fi fost locul de origine a speciei.

Conform teoriei emise de o echipa de cercetatori din Malaezia,Indonezia si Australia, care au studiat fosilele, dragonul deKomodo ar fi aparut in urma cu cca. 4 milioane de ani pecontinentul australian, apoi a migrat spre vest, , colonizandinsulele Indoneziei in urma cu 900.000 de ani, iar ulterior adisparut din Australia, supravietuind doar pe cateva insulite dinarhipelagul indonezian.

Cauzele disparitiei sale din Australia nu sunt cunoscute; eposibil sa fi fost vorba despre o combinatie intre schimbarileclimatice si influenta omului.

Dragonul de Komodo este cea mai mare specie de soparla din lume,un exemplar adult putand ajunge la o lungime de 3 metri si ogreutate de 70 kg.

Sursa: ABC

Citeste Traditiile mafiote italiene, legile nescrise alecrimei, episodul de astazi al maratonului Descopera Secretele Mafiei.