Prima pagină D:News

Luna – trambulina noastra catre alte planete

10.01.2009 | ● Vizualizări: 130
Luna – trambulina noastra catre alte planete     luna, benzinarie, calatorie interplanetara, nava spatiala + zoom

Descoperirea moleculelor de oxigen si hidrogen, componentele apei, pe suprafata Lunii poate transforma ipoteza unei baze de realimentare permanente pe suprafata selenara intr-o realitate, anunta cercetatorii Universitatii din Tennessee.

In prezent, o nava spatiala care decoleaza de pe Terra consuma atat de mult combustibil incat face aproape imposibila o calatorie interplanetara. O baza de realimentare pe Luna ar modifica, insa, radical situatia.

"O nava spatiala consuma circa 85% din combustibil ca sa ajunga pana la Luna, dar apa de pe satelitul nostru natural ne va permite sa avem o benzinarie in spatiu. Asta inseamna ca primul pas catre calatoriile interplanetare a fost deja facut. Sa nu uitam ca si pe Marte a fost descoperita apa", sustine Larry Taylor, unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

Raportul oamenilor de stiinta indica si faptul ca deja se afla in studiu un plan de extragere a apei de pe Luna, care sa permita construirea bazei permanente.

Sursa: Phenomenica