Prima pagină D:News

Cel mai vechi hominid din lume este Ardi, stramoasa lui Lucy

10.02.2009 | ● Vizualizări: 666
Cel mai vechi hominid din lume este Ardi, stramoasa lui Lucy     hominid, lucy, mersul biped, fosile + zoom

Ardipithecus ramidus, o specie de hominid ale carui resturi fosile au fost descrise in detaliu intr-o serie de articole publicate in ultimul numar al revistei “Science”, a trait in Etiopia, in urma cu 4,4 milioane de ani.

Hominidul botezat Ardi, de sex feminin, cantarea circa 50 kg lao inaltime de 120 centimetri si este, asadar, cu un milion de animai batran decat faimoasa Lucy, exemplarul de Australopithecusafarensis descoperit in 1974, deja adaptat, din punct de vedereanatomic, la mersul biped. Gratie analizei craniului, dintilor,bazinului, a picioarelor si a altor oase (peste 110 resturifosile), cercetatorii au stabilit ca Ardipithecus avea un amestecde trasaturi primitive, posedate si de predecesorii sai, primateledin Miocen, dar si trasaturi "derivate", impartasite exclusiv cuhominizii succesivi. "La Ardipithecus se observa o anatomie incanespecializata si inca neevoluata catre caracteristicileAustralopithecus. De aceea, analizand ceea ce a mai ramas dinschelet, de la maini la picioare, credem ca ne gasim in fata uneicreaturi-mozaic: nu e nici cimpanzeu, nici fiinta umana, ci unArdipithecus", a comentat Tim White, cercetator la UniversitateaBerkley, California.

Tag-uri: hominid | lucy | mersul biped | fosile