Prima pagină D:News

Nobelul pentru medicina 2009 a fost castigat de trei geneticieni americani

10.06.2009 | ● Vizualizări: 159
Nobelul pentru medicina 2009 a fost castigat de trei geneticieni americani     nobel, medicina, genetica, longevitate + zoom

Este vorba despre trei cercetatori americani carora le apartine descoperirea functiei structurilor care protejeaza extremitatile cromozomilor, numite telomeri, si a enzimei din care acestea sunt constituite, telomeraza.

Pe 10 decembrie, in cadrul ceremoniei Premiilor Nobel, desfasurata anual la Karolinska Institut din Stockholm, Elizabeth H. Blackburn, Carol W. Greider si Jack W. Szostak isi vor imparti premiul de 10 mil coroane suedeze (circa 980.000 euro) pentru cercetarile lor fundamentale care au deschis drumul studiului longevitatii. Intelegerea mecanismului care protejeaza cromozomii pe parcursul procesului de diviziune celulara le-a dat multa vreme de furca oamenilor de stiinta. Elizabeth Blackburn si Jack Szostak au fost primii care au reusit sa identifice telomerii; ulterior, Blackburn, impreuna cu eleva ei Carol Greider, au identificat enzima care fabrica materialul genetic necesar la constructia telomerilor: telomeraza, esentiala in controlul imbatranirii celulare.

Sursa: La Repubblica