Prima pagină D:News

Noi molecule pentru celulele fotovoltaice

10.12.2009 | ● Vizualizări: 125
Noi molecule pentru celulele fotovoltaice     molecule, celule fotovoltaice, energie, laser + zoom
Galerie foto (1)

Un grup de chimisti de la Universitatea Florida a pus la punct o metoda de obtinere a structurilor moleculare in masura sa “captureze” energia radiatiei solare. Este vorba despre un prim si promitator pas in directia realizarii unor noi celule fotovoltaice, mult mai eficiente decat cele actuale.

Cantitatea de energie pe care moleculele sintetice o pot acumulasi transfera depinde de traseul utilizat de aceasta energie ininteriorul moleculei, iar cercetatorii au demonstrat ca pot fiutilizate impulsuri laser adecvate pentru a induce energia saurmeze trasee diferite. "Am observat ca putem controla directialuata de energie codificand diferite informatii in impulsurile deexcitare", a explicat Valeria Kleiman, una dintre cercetatoareleimplicate in studiu.

Oamenii de stiinta, care acum testeaza fiecare noua structuramoleculara pentru capacitatea ei de a inmagazina energia si a otransfera in mod eficient, ar putea profita de ceea ce Kleimandefineste drept "un nou instrument spectroscopic pentruidentificarea rapida a celor mai mai promitatoare structuri, carear putea deschide calea unor aplicatii interesante in domeniuldispozitivelor fotovoltaice". "Rezultatele studiului nostrufurnizeaza o noua metoda pentru studiul interactiunilorlumina-materie, care ne permite sa studiem nu numai reactiamoleculei, ci si sa urmarim mecanismele reactiei. Cu alte cuvinte,putem testa diferite modalitati de transfer de energie pentru a-lidentifica pe cel mai eficient", a mai precizat Kleiman.