Prima pagină D:News

Noi molecule pentru celulele fotovoltaice

Redactia Descopera.ro | 10.12.2009 | ● Vizualizări: 108
Noi molecule pentru celulele fotovoltaice     molecule, celule fotovoltaice, energie, laser + zoom
Galerie foto (1)

Un grup de chimisti de la Universitatea Florida a pus la punct o metoda de obtinere a structurilor moleculare in masura sa “captureze” energia radiatiei solare. Este vorba despre un prim si promitator pas in directia realizarii unor noi celule fotovoltaice, mult mai eficiente decat cele actuale.

Cantitatea de energie pe care moleculele sintetice o pot acumula si transfera depinde de traseul utilizat de aceasta energie in interiorul moleculei, iar cercetatorii au demonstrat ca pot fi utilizate impulsuri laser adecvate pentru a induce energia sa urmeze trasee diferite. "Am observat ca putem controla directia luata de energie codificand diferite informatii in impulsurile de excitare", a explicat Valeria Kleiman, una dintre cercetatoarele implicate in studiu.

Oamenii de stiinta, care acum testeaza fiecare noua structura moleculara pentru capacitatea ei de a inmagazina energia si a o transfera in mod eficient, ar putea profita de ceea ce Kleiman defineste drept "un nou instrument spectroscopic pentru identificarea rapida a celor mai mai promitatoare structuri, care ar putea deschide calea unor aplicatii interesante in domeniul dispozitivelor fotovoltaice". "Rezultatele studiului nostru furnizeaza o noua metoda pentru studiul interactiunilor lumina-materie, care ne permite sa studiem nu numai reactia moleculei, ci si sa urmarim mecanismele reactiei. Cu alte cuvinte, putem testa diferite modalitati de transfer de energie pentru a-l identifica pe cel mai eficient", a mai precizat Kleiman.