Prima pagină D:News

“Insulele” Universului: incubatoare ale vietii?

10.14.2009 | ● Vizualizări: 52
“Insulele” Universului: incubatoare ale vietii?     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Asemanarile dintre galaxia NGC 7331 si Calea Lactee par sa motiveze legimitatea intrebarilor asupra posibilitatii dezvoltarii vietii extraterestre in Univers.

NGC7331, o galaxie aflata la o distanta de 50 de milioane de anilumina in constelatia nordica Pegasus, pare a fi sora geamana aCaii Lactee. Comparatia a fost posibila datorita formei in spiralain care s-au dezvoltat ambele galaxii, altfel, aflate la o distantaconsiderabila una de cealalta. NGC 7331 este o nebuloasa in formade spirala si in acelasi timp una dintre cele mai stralucitoaregalaxii, nefiind insa inclusa in faimosul catalog al astronomuluiCharles Messier din secolul XVIII.

Din momentul in care miscarea discului galaxiei a facut posibilavizibilitatea acesteia, imaginile captate cu ajutorul telescoapelorperformante par sa indice o oarecare adancime, efect potentat si decelelalte galaxii care apar in aceeasi imagine. Acestea par sa aibadoar o zecime din marimea NGC 7331, dar se afla in acelasi timp lao distanta de 10 ori mai mare.

Sursa: Daily Galaxy