Prima pagină D:News

“Magnetricitatea” este noua electricitate

10.16.2009 | ● Vizualizări: 88
“Magnetricitatea” este noua electricitate     monopoli magnetici, electricitate, fizica + zoom
Galerie foto (1)

In laboratoarele de la London Centre for Nanotechnology, cercetatorii britanici au facut prima demonstratie a existentei unei versiuni magnetice a electricitatii, botezata “magnetricitate”.

Un grup de cercetatori condusi de profesorul Steve Bramwell arealizat un studiu asupra monopolilor magnetici de cristale detitanat de disprosiu, care a dus la identificarea si separarea deunice incarcaturi magnetice ce interactioneaza exact ca celeelectrice, putand asadar genera curent magnetic.

Este vorba despre un comportament teoretizat de aproape 70 de ani,care insa nu a fost pana acum observat niciodata in practica.

Potrivit lui Bramwell, descoperirea britanica reprezinta unimportant pas inainte in fizica teoretica, "intrucat demonstreazaca o incarcatura magnetica se poate deplasa la fel ca unaelectrica". Cu toate acestea, a mai explicat profesorul, cel putinpentru moment, este destul de improbabil ca magnetricitatea sa sepoata substitui electricitatii, deoarece conductibilitateapresupune ca aceste cristale sa fie racite la 272 grade subzero.
Sursa: Corriere della Sera