Prima pagină D:News

10.23.2009 | ● Vizualizări: 66
Cel mai indepartat grup de galaxii cunoscut se afla la 10.2 miliarde de ani-lumina     no tags + zoom

Distanta la care se afla grupul de galaxii cunoscut sub denumirea de JKCS041 este atat de mare, incat pentru ca lumina lui sa ajunga pe Pamant dureaza o perioada de timp echivalenta cu trei patrimi din viata Universului. Distanta sa de 10.2 miliarde de ani-lumina surclaseaza recordul anterior de 9.2 miliarde de ani-lumina.

Nu numai distanta este fascinanta, ci si marimea sa. JKCS041contine sute de galaxii, insa atat de indepartate, incat nu pot fiobservate nici cu cele mai puternice telescoape. Existenta sa afost dedusa din datele obtinute de catre telescoapele optice siinfrarosii ale Observatorului Chandra X-Ray din cadrul NASA.

Grupul a fost detectat pentru prima data in 2006, de catre untelescop infrarosu al Marii Britanii, localizat in Hawaii, insanatura sa nu a fost clara de la inceput. Inainte de JKCS041 cel maidistant roi de galaxii era XMMXCS J2215.9-1738, aflat la o distantade 9.2 miliarde de ani-lumina.
"Descoperirea este incitanta. Este ca si cum ai gasi o fosila deTyrannosaurus Rex, care este mult mai veche decat toate celelaltedescoperite pana in acel moment", declara Dr. Ben Maughan dincadrul Universitatii Bristol, care a participat la aceststudiu.

Tag-uri: galaxie | astronomie | Univers