Prima pagină D:News

10.23.2009 | ● Vizualizări: 71
Cel mai indepartat grup de galaxii cunoscut se afla la 10.2 miliarde de ani-lumina     no tags + zoom

Distanta la care se afla grupul de galaxii cunoscut sub denumirea de JKCS041 este atat de mare, incat pentru ca lumina lui sa ajunga pe Pamant dureaza o perioada de timp echivalenta cu trei patrimi din viata Universului. Distanta sa de 10.2 miliarde de ani-lumina surclaseaza recordul anterior de 9.2 miliarde de ani-lumina.

Nu numai distanta este fascinanta, ci si marimea sa. JKCS041 contine sute de galaxii, insa atat de indepartate, incat nu pot fi observate nici cu cele mai puternice telescoape. Existenta sa a fost dedusa din datele obtinute de catre telescoapele optice si infrarosii ale Observatorului Chandra X-Ray din cadrul NASA.

Grupul a fost detectat pentru prima data in 2006, de catre un telescop infrarosu al Marii Britanii, localizat in Hawaii, insa natura sa nu a fost clara de la inceput. Inainte de JKCS041 cel mai distant roi de galaxii era XMMXCS J2215.9-1738, aflat la o distanta de 9.2 miliarde de ani-lumina.
"Descoperirea este incitanta. Este ca si cum ai gasi o fosila de Tyrannosaurus Rex, care este mult mai veche decat toate celelalte descoperite pana in acel moment", declara Dr. Ben Maughan din cadrul Universitatii Bristol, care a participat la acest studiu.

Tag-uri: galaxie | astronomie | Univers