Prima pagină D:News

Autismul si schizofrenia sunt inrudite genetic

10.27.2009 | ● Vizualizări: 785
Autismul si schizofrenia sunt inrudite genetic     autism, schizofrenie, mutatie genetica + zoom
Galerie foto (1)

Cele doua patologii au reiesit a fi extremele aceluiasi proces neurobiologic, unul influentat de numarul de perechi de gene aflate pe cromozomul 16.

O mutatie la nivelul cromozomului 16, deja corelata cu autismul,este responsabila si de o puternica crestere a riscului de adezvolta o schizofrenie: descoperirea a fost facuta de cercetatoriide la Cold Spring Harbor Laboratory (CSHL), condusi de JonathanSebat.

Potrivit articolului publicat recent in revista "Nature Genetics",mutatia in chestiune priveste una dintre acele regiuni din genom incare numarul de perechi de gene prezente difera de la persoana lapersoana. In acest caz, regiunea interesata este cea cu"indicativul" 16p11.2.

Mutatia identificata - reprezentata de prezenta unei perechi inplus de gene in aceasta regiune - constituie un factor de riscnotabil: "La nivelul populatiei generale, aceasta duplicare estedestul de rara, si survine la o persoana din 5000, dar pentru ceicare sunt purtatori ai unei perechi de gene extra, riscul de a seimbolnavi de schizofrenie creste de 8 ori", a comentat Sebat.