Prima pagină D:News

Oamenii moderni faceau sex cu Neanderthalienii

10.27.2009 | ● Vizualizări: 773
Oamenii moderni faceau sex cu Neanderthalienii     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Antropologii si geneticienii germani au anuntat in cadrul unei conferinte din New York ca primii oameni moderni aveau in mod frecvent contacte sexuale cu oamenii de Neanderthal.

Cercetatorul Svante Paabo, nimeni altul decat directorul prestigiosului Institut Max Plank din Leipzig, a declarat ca isi va demonstra teoriile in momentul in care va descoperi in fosilele de Neanderthalieni, urme de ADN care apartin oamenilor moderni. Cu toate acestea, profesorul Paabo nu este sigur ca cele doua specii de oameni au avut vreodata urmasi, sau ar fi fost macar capabili sa dea nastere unor copii.

" Ceea ce ma intereseaza in mod deosebit este daca ei au avut copii si daca acesti hibrizi primitivi au contribuit la variatiile oamenilor din prezent. Sunt convins ca cele doua specii de
hominide au avut mii de relatii sexuale, dar oare urmasii lor traiesc si azi printre noi? Vom putea afla cu certitudine acest lucru atunci cand vom analiza noua secventa a genomului de Neanderthalieni", conchide profesorul Paabo. Fenomenul hibridizarii interspecifice poate fi observat la multe specii de mamifere precum lei si tigri, cai si magari, caini si lupi. Dar, intotdeauna, urmasii acestora s-au dovedit sterili. In ultimii ani, au fost descoperite numeroase fosile de hominizi care prezinta trasaturi comune atat oamenilor de Cro-Magnon cat si celor de Neanderthal. Lumea stiintifica asteapta cu nerabdare concluziile finale care ar putea raspunde intrebarii?
"Mai exista oameni de Neanderthal printre noi?"

Acum circa 30.000 ani, oamenii moderni si Neanderthalienii au trait impreuna pe un interval de timp de 10.000-12.000 ani.

Sursa : TheTelegraph