Prima pagină D:News

Un monstru marin gigantic a fost descoperit in Anglia

10.27.2009 | ● Vizualizări: 277
Un monstru marin gigantic a fost descoperit in Anglia     paleontologie, fosila, monstru marin, monstru acvatic, pliosaur, plesiosaur, dinozaur + zoom

Fosila craniului unui monstru marin de dimensiuni colosale a fost descoperita pe coastele Marii Britanii. Pradatorul feroce, numit de paleontologi pliosaur, a terorizat la propriu oceanele in urma cu 150 de milioane de ani.

Craniu descoperit are o lungime de 2,4 metri, iar expertii spunca acesta ar putea apartine celui mai mare pliosaur descoperitvreodata - un colos care a masurat nu mai putin de 16 metri.Pliosaurii au fost o subspecie a plesiosaurilor, un grup de reptileacvatice gigantice care au fost stapanii marilor, in aceeasiperioada in care dinozaurii dominau Pamantul. Pliosaurii aveaugaturi scurte si capete cu aspect crocodilian care contineau nistefalci extrem de puternice dotate cu dinti ascutiti precum unpumnal.

Folosindu-se de patru membre pentru a inota, pliosaurii sehraneau in special cu ichthyosauri, dar si cu alte creaturi dinspecia plesiosaurilor. David Martill, paleontolog la UniversitateaPortsmouth declara ca: "Aceste creaturi erau cu adevarat monstri.Gratie muschilor foarte bine dezvoltati si dintilor extrem deascutiti, pliosaurii isi sfasiau prazile intr-o baie de sange."