Prima pagină D:News

Un monstru marin gigantic a fost descoperit in Anglia

Redactia Descopera.ro | 10.27.2009 | ● Vizualizări: 381
Un monstru marin gigantic a fost descoperit in Anglia     paleontologie, fosila, monstru marin, monstru acvatic, pliosaur, plesiosaur, dinozaur + zoom

Fosila craniului unui monstru marin de dimensiuni colosale a fost descoperita pe coastele Marii Britanii. Pradatorul feroce, numit de paleontologi pliosaur, a terorizat la propriu oceanele in urma cu 150 de milioane de ani.

Craniu descoperit are o lungime de 2,4 metri, iar expertii spun ca acesta ar putea apartine celui mai mare pliosaur descoperit vreodata - un colos care a masurat nu mai putin de 16 metri. Pliosaurii au fost o subspecie a plesiosaurilor, un grup de reptile acvatice gigantice care au fost stapanii marilor, in aceeasi perioada in care dinozaurii dominau Pamantul. Pliosaurii aveau gaturi scurte si capete cu aspect crocodilian care contineau niste falci extrem de puternice dotate cu dinti ascutiti precum un pumnal.

Folosindu-se de patru membre pentru a inota, pliosaurii se hraneau in special cu ichthyosauri, dar si cu alte creaturi din specia plesiosaurilor. David Martill, paleontolog la Universitatea Portsmouth declara ca: "Aceste creaturi erau cu adevarat monstri. Gratie muschilor foarte bine dezvoltati si dintilor extrem de ascutiti, pliosaurii isi sfasiau prazile intr-o baie de sange."