Prima pagină D:News

Celula salvatoare

12.13.2009 | ● Vizualizări: 125
Celula salvatoare     sange, celule, hiv, sida, sistem imunitar + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatorii de la Universitatea UCLA din California au descoperit ca o celula din sangele uman poate fi modificata astfel incat sa poata “ucide” celulele atacate de virusul HIV.

Studiul, publicat de revista stiintifica on-line Plos ONE, demonstreaza ca celulele umane pot fi modificate astfel incat sa actioneze ca un fel de de vaccinuri genetice, capabile sa invinga nu numai SIDA, ci si alte boli de origine virala.

Descoperirea cercetatorilor californieni ar putea reprezenta un mare pas inainte in cercetarea SIDA, totusi, avertizeaza acelasi studiu, e nevoie de alti ani de cercetare pentru obtinerea primelor rezultate concrete. Urmatoarea faza, au precizat oamenii de stiinta, va consta in a descoperi daca procedura testata in laborator va functiona si in interiorul organismului uman.

"Studiul nostru a demonstrat validitatea principiului teoretic conform caruia niste celule modificate, in mod deosebit linfocitele T, ne pot intari sistemul imunitar si pot fi utilizate pentru atacarea altor celule, infectate de virusul HIV", a explicat Scott G. Kitchen, profesor de Hematologie si Oncologie la scoala de medicina David Geffen din cadrul UCLA.

Sursa: ANSA