Prima pagină D:News

Telescop aflat in cautarea vietii extraterestre

Redactia Descopera.ro | 02.05.2010 | ● Vizualizări: 225
Telescop aflat in cautarea vietii extraterestre     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Astronomii au dezvoltat o tehnica de sondare a atmosferelor planetelor distante, ce ar putea sprijini identificarea semnelor vietii din afara Terrei.

Intrebuintand un mic telescop amplasat in Hawaii, o echipa internationala a fost capabila sa detecteze prezenta metanului in atomosfera unei planete fierbinti, de dimensiunea lui Jupiter, amplasata la o distanta de 63 ani-lumina de Pamant.

Dr. Giovanna Tinetti, un astrofizician al Colegiului Universitar din Londra, sustine: "Telul ultim este acela de a observa atmosfera unei planete capabile sa intretina viata. Nu am reusit inca acest lucru, dar posibilitatea intrebuintarii telescoapelor stabilite la sol, in colaborare cu observatoarele spatiale, va accelera progresul studierii atmosferelor altor planete."

Pe Pamant, excluzand emisiile antropogenice, sursa dominanta de metan provine de la bacteriile anaerobe, care traiesc in zonele mlastinoase si in sedimentele oceanice. Planeta studiata in prezent, denumita HD 189733b, este prea fierbinte pentru a putea fi suspectata de intretinerea vietii, iar metanul sau este probabil generat de catre campurile de radiatii din atmosfera. Un obiectiv esential este identificarea mijloacelor de a distinge intre cele doua surse de metan.

Prima planeta extra-solara a fost observata cu 15 ani in urma, iar de atunci alte 400 au mai fost detectate.

Sursa: Timesonline