Prima pagină D:News

Steaua Mortii a ajuns langa Saturn!

Redactia Descopera.ro | 02.25.2010 | ● Vizualizări: 328
Steaua Mortii a ajuns langa Saturn!     Steaua Mortii, Mimas, luna, Saturn, spatiu, NASA, Cassini + zoom

Cavalerul Jedi Luke Skywalker si-ar duce mana la brau sa-si scoata sabia laser, daca s-ar intampla sa treaca pe langa Saturn. Asta deoarece una dintre lunile planetei aduce izbitor de mult cu Steaua Mortii, puternica si mortala arma a Imperiului Galactic din Razboiul Stelelor.

Misiunea spatiala Cassini a realizat numeroase imagini ale lui Saturn si ale satelitilor sai in ultimii ani, insa de abia recent, dintr-o fotografie facuta pe 13 februarie, a.c., se observa cat de mult seamana Mimas, una dintre lunile planetei Saturn, cu Steaua Mortii din Razboiul Stelelor.

Elementul care produce izbitoarea asemanare este craterul botezat Herschel, care are o deschidere de 141 de kilometri patrati. Mimas este o luna a lui Saturn cu un diametru de 396 de km. Peretii lui Herchel au o lungime de 5 km, iar adancimea craterului este de 10 km - toate aceste caracteristici provocand asemnarea cu arma cea mai fioroasa a lui Darth Vader, Steaua Mortii (foto stanga).

Misiunea Cassini-Huygens este un proiect comun NASA, ESA si ASI, fiind lansata in 1997. Naveta spatiala automata si fara echipaj uman este primul aparat construit de om care orbiteaza Saturn si satelitii sai.