Prima pagină D:News

Afacerile cu supa din inotatoare de rechin ameninta supravietuirea speciilor

03.17.2010 | ● Vizualizări: 346
Afacerile cu supa din inotataoare de rechin ameninta supravietuirea speciilor     ecologie, zoologie, mediu, animal, rechin, supa, China, protectie, pescuit + zoom

Comertul cu inotatoare de rechin, folosite pentru a prepara o populara mancare chinezeasca, implica sacrificarea a peste 70 milioane de rechini in fiecare an.

Din nefericire pentrui biodiversitatea planetei, supa deinotatoare de rechin este consumata in cantitati tot mai mari - inciuda faptului ca nu este o mancare ieftina - de catre membriiclasei mijlocii din China, clasa aflata in plina expansiune, inurma perioadei de crestere economica puternica prin care a trecutChina in ultimii ani.

Un raport realizat de organizatia Oceana arata ca aproximativ 73de milioane de rechini sunt ucisi anual, in special pentru inotatoarelelor.

Ca urmare, efectivele unor populatii de rechini au scazut in modalarmant - ajungandu-se pana la reduceri de 83%, in unele cazuri -ceea ce face necesara adoptarea unor masuri urgente deprotectie.

O conferinta a ONU asupra speciilor amenintate, conferinta carese desfasoara zilele acestea la Doha, in Qatar, are pe agenda delucru si adoptarea unor masuri de protectie prin restrictionareapescuitului unor specii de rechini.

Rechinii sunt vulnerabili la presiunile induse desupraexploatare, deoarece cresc incet si au o rata de inmultire relativ scazuta.

Alaturi de cateva specii de rechini, conferinta ONU va mai aveain vedere si protectia altor cateva specii de animale, precumrinocerii, ursii polari si o specie de ton.

Sursa: CBC