Prima pagină D:News

Japonezii vand carne de balena oricui

Redactia Descopera.ro | 04.16.2010 | ● Vizualizări: 1395
Japonezii vand carne de balena oricui     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Cercetatori din numeroase tari declara ca au intrat in posesia unor dovezi concludente care demonstreaza ca sute de tone din carnea balenelor vanate de vapoarele de pescuit japoneze, sub pretextul consumului si comercializarii strict pe piata nipona, sunt de fapt vandute cu preturi maxime diverselor companii coreene si americane.

Cercetatorii s-au folosit de avantajele geneticii, pentru a identifica mostre din carne de balena vanduta pentru consum, sub forma de specialitate, de un restaurant din Los Angeles. Oamenii de stiinta implicati in programele de studiere si salvare a balenelor sunt de parere ca aceasta este dovada suprema care atesta comertul ilegal cu carnea balenelor din specii protejate, vanatoarea balenelor fiind interzisa tocmai pentru ca uriasele mamifere acvatice sa aiba ragazul necesar refacerii populatiilor.

Vanatoarea balenelor in scop comercial a fost interzisa printr-un moratorium international, semnat inca din anul 1986. Exista, in schimb, un paragraf controversat care-i permite Japoniei sa ucida cateva sute de balene anual, pentru scopuri declarat "stiintifice".

Se pare, insa, ca balenele sacrificate pe altarul stiintei, ajung in cele din urma sa fie vandute pe bani grei restaurantelor exclusiviste din intreaga lume.

Sursa : BBCNews