Prima pagină D:News

Telefonul mobil care “contorizeaza” exercitiul fizic

Redactia Descopera.ro | 04.28.2010 | ● Vizualizări: 546
Telefonul mobil care “contorizeaza” exercitiul fizic     tehnologie, aplicatie, exercitiu, miscare, telefon mobil, celular, sport + zoom

O aplicatie desteapta va permite unor dispozitive ca iPhone si iTouch sa inregistreze efortul fizic zilnic al utilizatorilor.

Aplicatia este inspirata de existenta unor senzori de miscare incorporati in iPhone si iPod Touch, senzori capabili sa detecteze miscari pe care accelerometrele obisnuite nu le-ar inregistra.

Accelerometrele disponibile pe piata inregistreaza miscari precum alergarea sau mersul, dar nu si miscari mai lente, de genul urcarii scarilor, care au totusi o pondere importanta in totalul efortului fizic depus zilnic de o persoana.

Cu ajutorul aplicatiei Walk n' Play, pot fi detectate miscari realizate cu viteza de numai 0,8 km/h.

Utilizatorii aplicatiei vor introduce in memorie inaltimea si greutatea, iar programul va monitoriza activitatea lor fizica de-a lungul intregii zile, "provocandu-i" sa concureze cu computerul, dar fara a recomanda un anume exercitiu; alegerea tipului de miscare ramane la latitudinea utilizatorului.

De asemenea, pot fi organizate "competitii" si intre mai multi utilizatori, introducand astfel un element de divertisment si emulatie, care face mai putin stresanta ideea de a exersa.

Aplicatia a fost dezvoltat in laboratorul de fiziologie al Universitatii din Houston, SUA, in colaborare cu o echipa de cercetatori de la Clinica Mayo.

Sursa: CBC

DESCOPERA TRAVEL. Descopera lumea in care traiesti!